خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بیان گفت: در دفاع از حقوق موقوفات با کسی تعارف نداریم و به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در این راستا گام برمی داریم.
کد خبر: ۸۸۵۰۱۴۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه شورای حقوقی این اداره کل اظهار کرد: وقف دارای آثار و برکات دنیوی و اخروی است که نسل‌های امروز و حتی آیندگان از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه وقف مختص یک روز و دو روز نیست و تا ابد باقی می‌ماند، افزود: اوقاف متولی اصلی و قانونی موقوفات است و با توجه به احکام شرعی و قانونی از موقوفات حفاظت می‌کند.

 مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با بیان اینکه وقف کردن بسیار ارزشمند و فرد واقف نزد خداوند دارای ارزش است، ادامه داد: واقفان خیراندیش از بندگان نیک خداوند هستند که اموال خود را در راه اسلام، قرآن، اهل بیت و خلق خدا وقف کردند.

عادل بیان کرد: گذشتن از مال دنیا بسیار سخت است و واقفان خیراندیش این کار خداپسندانه را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام دادند و باید مورد احترام و تکریم مردم قرار گیرند.

 وی بر لزوم ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف متناسب با نیازهای روز جامعه ضرورتی انکارناپذیر است که باید هرچه بیشتر ترویج داده شود.

این مقام مسئول خواستار توجه هرچه بیشتر مردم و مسؤولان نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه شد و بیان کرد: نقش همه مسؤولان در ترویج فرهنگ وقف و شناساندن آن به مردم امری محوری و مهم است.

 وی  با بیان اینکه احکام شرعی وقف باید از سوی روحانیون و ائمه جمعه به مردم شناسانده شود، گفت: بسیاری از مردم هنوز با احکام شرعی وقف آشنا نیستند و در این زمینه همه باید همت کنند تا موقوفات احیا شود.حجت الاسلام عادل در خاتمه اظهار داشت : سندار نمودن موقوفات و دفاع از حقوق آن برای ترویج فرهنگ وقف ضرورتی مهم و اساسی است لذا دسند دار نمودن موقوفات و دفاع از حقوق آن با کسی تعارف نداریم و به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در این راستا گام برمی داریم.

 در این جلسه که معاونین ، روسای ادارات ستادی و اجرای ، وکلا و کارشناسان حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف امورخیریه استان قزوین حضور داشتند بررسی پرونده های حقوقی موجود ، گزارش عملکرد اداره حقوقی و ثبتی و بررسی پیگیری مصوبات جلسه قبل از موارد مطرح شده در آن بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها