با حضور مديرعامل بنياد برکت و مسئولان استانی و محلی:
با حضور مسئولان کشوری و استانی 37 طرح عمرانی برکت، در مناطق مختلف شهرستان اندیمشک کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۸۸۵۰۱۵۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، عمليات اجرايي 37 طرح عمرانی بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، شامل 20 مدرسه، 10 مسجد، 5 خانه‌ی عالم و 2 طرح بهداشتی، با حضور مديرعامل بنياد برکت، استاندار خوزستان، نماینده‌ی مردم اندیمشک و ریيس کميسيون انرژي مجلس، فرماندار اندیمشک و جمعی از مسئولان محلی و استانی آغاز شد. این پروژه‌‌ها براساس تفاهم‌نامه‌ی پاییز 95 رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با استاندار خوزستان اجرایی شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت، در آیین آغاز عملیات اجرایی اين طرح‌ها در شهر آزادی از توابع شهرستان اندیمشک، گفت:‌ بنیاد برکت توسعه و رفع محرومیت کشور را در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار داده است و کلنگ‌زنی امروز طرح‌های عمرانی اندیمشک بیانگر تحقق اهداف این بنیاد در استان و شهرستان است. وی افزود: علاوه بر 37 طرحی که عملیات اجرایی آن‌ها با اعتبار 17 میلیارد و 400 میلیون تومان امروز در اندیمشک آغاز شده است، یک هزار میلیارد ریال نیز با اتکا بر ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی و با هدف اشتغال جوانان و معیشت پایدار آن‌ها برای توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی در این شهرستان با کمک سایر دستگاه‌ها و نیز بخش خصوصی در اندیمشک هزینه می‌شود و به زودی شاهد توسعه‌ی اقتصادی این شهرستان خواهیم بود.
نوروزی بیان کرد: امروز توسعه‌ی اقتصادی یک ضرورت مهم برای توسعه‌ی کشور است و مقام معظم رهبری به تحقق آن نگاه ویژه دارد و به همین جهت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بخش‌های مختلف کشور، ایجاد یک میلیون شغل جدید در کشور را برای چهار سال آینده هدف‌گذاری کرده است.
عارف نوروزي با اشاره به شرايط استان خوزستان، گفت: یکی از مشکلات مهم استان خوزستان اشتغال و فعال‌سازی تولید است. هنوز زخم‌های کهنه‌ای از محرومیت و آثار جنگ تحمیلی بر پیکر خوزستان برجای مانده و این زخم‌ها به‌طور کامل التیام نیافته است.
وی اظهار کرد: همه‌ی ما و کسانی که در کشور مسئولیت ملی دارند باید نسبت به مردم خوزستان ادای دین کنند.
وی گفت: بیش از 20 هزار ميليارد تومان در بخش‌های مختلف زیربنایی و  اقتصادی با رویکرد توسعه‌ی تولید و اشتغال در برنامه‌ها و اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: ‌اگر بنگاه‌های اقتصادی سامان‌دهی شوند، وضعیت اشتغال جوانان بهبود پیدا کرده و آن‌ها به درآمد و شرایط زندگی بهتری خواهند رسید.
نوروزي خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر رونق اقتصادی و گسترش تولید و اشتغال براساس اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید فراوان دارند که نشان‌دهنده‌ی اهمیت این امور برای تمام کشور اسلامی است.
عارف نوروزي هم‌چنين با اشاره به فعاليت‌هاي گسترده‌ی ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در راستاي توسعه‌ی توليد و اشتغال در سراسر کشور، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌کند به کمک دولت بیاید و طی چهار سال آینده یک میلیون شغل در سراسر کشور ایجاد کند.
استاندار خوزستان هم در اين مراسم با اشاره به اقدامات بنياد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سراسر کشور، گفت: امروز بنیاد برکت براساس رهنمود مقام معظم رهبری با اجرای طرح‌های گسترده‌ی عمرانی پشتیبان توسعه و رفع محرومیت کشور در حوزه‌های مختلف است.
وی افزود: بنیاد برکت وظیفه‌ی خطیر خدمت به محرومین را در کنار دولت و با کمک به دولت بدون هیچ منتي، در راستای منویات مقام معظم رهبری بر عهده دارد. از زحمات ریاست ستاد برادر عزیزم جناب آقای دکتر مخبر و بنیاد برکت در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری، اشتغال، محرومیت‌زدایی، ساخت مدارس و مساجد و پل در خوزستان صمیمانه تشکر می‌کنم.
غلامرضا شريعتي افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امروز از طریق بنیاد برکت و دیگر واحدهای تابعه در حوزه‌ی انرژی و نیروگاهی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ی فضای فرهنگی و آموزشی استان خوزستان گام‌های مؤثری برداشته است.
وي خاطرنشان کرد: اندیمشک بستر و ظرفیت منحصر به فردی برای توسعه دارد و با پی‌گیری‌های انجام گرفته احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، بندر خشک، دو شهرک کشاورزی، پتروشیمی، فولاد اندیمشک، آغاز می‌شود.
نماینده‌ی مردم اندیمشک و رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم در آیين کلنگ‌زني طرح‌هاي برکت در انديمشک، گفت: بنیاد برکت به عنوان یک مدال افتخار برای کشور و پشتیبان ولایت، حامی توسعه و رفع محرومیت کشور در مناطق محروم است.
فريدون حسنوند خاطرنشان کرد: وظیفه‌ی من تشکر از کسانی است که بدون منت در خدمت محرومین هستند. برکت امروز مدال افتخار بر سینه‌ی نظام اسلامی است.
وی افزود: بنیاد برکت امروز مرکز اجرای طرح‌های عظیم عمرانی در کشور است و با پی‌گیری‌های انجام گرفته علاوه بر 37 طرح عمرانی در حوزه‌ی فرهنگی، آموزش و بهداشت، اجرای طرح نیروگاه سیکل ترکیبی را مورد توجه قرار داده است.
نماینده‌ی مردم اندیمشک عنوان کرد: شهر آزادی و مردم مقاوم آن در 8 سال دفاع مقدس پشتیبان انقلاب و اسلام بوده و در آن سال‌ها هر روز شاهد موشک‌های رژیم بعث بود و به همین جهت باید توسعه و رفع محرومیت این شهر را بیش از گذشته مورد توجه قرار داد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب، همواره در جهت توسعه‌ی ایران و تقویت شاخص‌های مختلف عمرانی و توسعه‌ی تولید و اقتدار کشور رهنمودهای خود را بیان کرده و مردم اندیمشک امروز، قدردان معظم‌له به دلیل توجه مناسب به نیازهای شهرستان و رفع محرومیت اندیمشک هستند.
حسنوند بیان کرد: علاوه بر آغاز 37 طرح عمرانی توسط بنیاد برکت، به زودی عملیات اجرایی 50 طرح شاخص عمرانی دیگر برای توسعه‌ی اندیمشک، آغاز می‌شود تا شرایط توسعه‌ی پایدار شهرستان در حوزه‌های مختلف، بیش از گذشته فراهم شود.
فرماندار اندیمشک ديگر سخنران اين برنامه بود که گفت: امروز بنیاد برکت با همت و تلاش گسترده، رهنمودهای مقام معظم رهبری را اجرا و از ظرفیت این بنیاد برای تحقق شعار سال و تقویت بستر تولید و اشتغال، استفاده می‌شود‌.
وي افزود: امروز و متناسب با همین ظرفیت، ایران اسلامی در اوج اقتدار ‌است.
در سفر مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مدیران استان خوزستان، عملیات اجرایی 20 واحد آموزشی ، 10 مسجد، پنج خانه‌ی عالم و دو کلینیک بهداشتی درمانی در اندیمشک آغاز شد.
ارسال نظرات