خبرهای داغ:
به مناسبت هفته سلامت در سپاه ناحیه نطنز برگزار شد .

کارگاه آمزشی سلامت با موضوع افسردگی به مناسبت هفته سلامت در سپاه ناحیه نطنز برگزار شد .

کارگاه آموزشی سلامت با موضوع افسردگی توسط سید علی واقفی کارشناس پیشگیری از اداره بهزیستی شهرستان نطنز در جمع کارکنان سپاه ناحیه نطنز برگزار شد .
کد خبر: ۸۸۵۰۲۲۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز،در این کارگاه کارشناس پیشگیری از بیماری افسردگی ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسدار انقلاب اسلامی گفت : از طریق رفتارهای افراد می توان خلق افراد را شناخت و افسردگی یک حالت خلقی مداوم و مستمر است.

ما در زندگی روزمره ی خود حالت های مختلفی را داریم اما اگر این حالت ها در بازه زمانی یکسان و مدام و مستمر باشد افسردگی در وی وجود دارد

وی در ادامه گفت : افسردگی علایم مختلفی از جمله مشکلات جسمانی ، کاهش انگیزه ی فرد ، کندی روانی حرکتی را دارد و نیازمند حمایت و تاثیر دیگران نیز می باشد .

کارشناس پیشگسری از بیماری افسردگی در ادامه گفت : می توانیم بگوییم افسردگی همانند یک فرد بیمار نشانه هایی را هم دارد . از جمله ی این نشانه ها عبارتند از : خلق و خوی افسرده ، کاهش یا عدم علاقه نسبت به محیط های جذاب و لذت بخش و دوست داشتنی ، بی اشتهایی و کاهش وزن ، پرخوابی یا بی خوابی ، کندی روانی حرکتی ، خستگی ، احساس گناه مفرد ، کاهش تمرکز و حافظه و افکار مربوط به مرگ و خودکشی و...

وی در ادامه تصریح کرد : بیشترین شیوع افسردگی در سنین نوجوانی و جوانی رخ می دهد یعنی سنین 18الی30سالگی به دلیل اینکه نقش استرس در این سنین زیاد است .

وی در ادامه گفت : هر فردی ممکن است دچار افسردگی شود . آمار ها نشان داده است که زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی می شوند ولی در صد خودکشی ناشی از افسردگی در مردان بیشتر از زنان می باشد

واقفی گفت: افسردگی در کشور در طی سال های گذشته به میزان 2 برابر افزایش یافته است که بیشترین میزان افسردگی در استان های تهران ، فارس و اصفهان و کمترین میزان افسردگی در استان های گیلان و یزد وجود دارد.

وی گفت : وخیم ترین پیامد افسردگی خود کشی است که مردان 4 برابر بیشتر از زنان خودکشی موفق دارند در حال که زنان بیشتر از مردان خودکشی می کنند .

وی در پایان ضمن پاسخ به سئوالات حضار از همکاری سپاه ناحیه نطنز در ترویج سلامت تقدیر و تشکر نمود .

ارسال نظرات