عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

مجلس، توسعه کشاورزی و تجاری منطقه چابهار را امکان سنجی کرد

حاتمیان گفت: جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی به موضوع بررسی و گسترش ظرفیت های کشاورزی و تجاری استان سیستان و بلوچستان گذشت.
کد خبر: ۸۸۵۰۲۳۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰

عبدالله حاتمیان، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اهم فعالیت های کمیسیون کشاورزی طی روزهای اخیر گفت: جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی به موضوع بررسی و گسترش ظرفیت های کشاورزی و تجاری استان سیستان و بلوچستان گذشت.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت های موجود در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در منطقه چابهار قابلیت های شگفت انگیزی وجود دارد دسترسی به آب های آزاد و کشورهای هند، چین و... از مهم ترین قابلیت های این منطقه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تقریبا شاه راه اتصال ایران به سایر کشورها در چابهار قرار گرفته است قابلیت دریایی در زمینه پرورش ماهی زیر دریا، تجاری و گردشگری به ارمغان آورده است.

مجلس، توسعه کشاورزی و تجاری منطقه چابهار را امکان سنجی کرد

حاتمیان خاطرنشان کرد: همچنین کشت محصولات و به ویژه میوه در این منطقه بسیار بالا است و درست است بارنگی کم است اما فرصت خوب کشت محصولات وجود دارد؛ البته وزارت نیرو اقدام به ساخت سدی در آن منطقه کرده است که جا دارد تا بیشتر و بهتر کار کند.در همین راستا تجارت دریایی، پرورش ماهی صید و صیادی، کشاورزی و ذخیره آب ها از جمله فرصت های منطقه چابهار است که باید به آن پرداخته شود.

ارسال نظرات