رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر:
مسابقات قرآن کریم با هدف ترویج معارف دینی و قرآنی در شهرستان ابهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۰۲۵۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر طی سال برنامههای مختلف قرآنی اجرایی می‌کند.

علی حیدری با اشاره به اینکه برنامه‌های این اداره با هدف ترویج معارف دینی و قرآنی اجرا می‌شود، افزود: یکی از برنامه‌های اجرایی این اداره مسابقات قرآنی است.

وی با بیان اینکه امسال نیز چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم امسال در 21 و 22 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر تصریح کرد: رشته حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل و حفظ موضوعی کل قرآن کریم رشته‌های بخش حفظ کل قرآن کریم، رشته حفظ حکمت نهج‌البلاغه، رشته قرائت تحقیق تا مرحله کشوری برای خواهران و مرحله بین‌المللی برای برادران و رشته قرائت ترتیل نیز تا مرحله کشوری برای خواهران و مرحله بین‌المللی برای برادران از رشتههای این مسابقات است.

حیدری با اشاره به اینکه فراخوان مربوط به ثبت‌نام این دوره از مسابقات آغاز شده و تا 10 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: تاکنون 40 نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، که البته پیش‌بینی بر حضور 200 تا 300 نفر از علاقه‌مندان در این مسابقات است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با بیان اینکه افرادی که سن آنها زیر 18 سال بوده ولی دانش‌آموز نیستند، نیز می‌توانند در مسابقات بزرگسالان شرکت کنند، گفت: علاقه‌مندان به صورت حضوری و با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان‌ها و یا از طریق سایت quraniran.ir ثبت‌نام کنند.

حیدری با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ترویج معارف دینی و قرآنی به ویژه در بین نسل جوان است، گفت: خوشبختانه استقبال از برگزاری مسابقات مطلوب بوده و طبق آمار بیشتر شرکت‌کنندگان نیز از بین بانوان هستند.

وی افزود: پس از برگزاری مسابقات به نفرات برتر در هر رشته جوایزی اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات