عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
مسعودی گفت: متاسفانه به تناسب اهمیت فرهنگ بودجه فرهنگی تخصیص پیدا نمی کند یعنی گاهی وقت ها اعتبار برای آن در نظر می گیرند ولی تخصیص پیدا نمی کند متاسفانه عدالت فرهنگی در مباحث فرهنگی رعایت نمی شود.
کد خبر: ۸۸۵۰۲۵۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: مباحث مختلف فرهنگی و ارزیابی و نظارت بر کارهای فرهنگی از جمله وزارت خانه هایی که مرتبط با ما هستند مثل وزارت ارشاد و معاونت سینمایی هم جزء آنهاست که هم روی آن بحث شده و پیگیری و نظارت می شود.

وی افزود: مشکل کلی که ما داریم این است که متاسفانه به تناسب اهمیت فرهنگ بودجه فرهنگی تخصیص پیدا نمی کند یعنی گاهی وقت ها اعتبار برای آن در نظر می گیرند ولی تخصیص پیدا نمی کند متاسفانه عدالت فرهنگی در مباحث فرهنگی رعایت نمی شود.

مسعودی بیان داشت: تهران مرکز بسیاری از منابع است بسیاری از هزینه های فرهنگی در تهران انجام می شود در حالی که ما در شهرستان هایمان برای کمترین نیاز فرهنگی مشکلات بسیار زیادی داریم لذا در ساختارهای کلی مشکلات زیاد است خیلی از شهرهای کوچک ما کتابخانه ندارند خیلی از شهرهای دیگر کتابخانه هایشان در ساختمان های استیجاری است. خیلی از سالن ها در شهرستان ها سال هاست که هیچ هزینه ای برای تجهیزات و تعمیر آنها اختصاص پیدا نکرده و یکی از تقاضا هایی که ما داریم بحث حمایت از کانون های قرآنی است.

ارسال نظرات