خبرهای داغ:
مشاور فرمانده کل قوا اذعان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش می کند تا با ارائه خدمت های خود به انقلاب اسلامی و پروراندن این انقلاب، توجه سایر ملل را به ارزش های انقلاب اسلامی جذب نماید.
کد خبر: ۸۸۵۰۲۷۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

حجت الاسلام مرتضی حسینی، مشاور فرمانده کل سپاه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین به مناسبت سالروز تاسیس سپاه در خصوص شاکله این ارگان و چگونگی تشکیل آن بیان کرد: با توجه به اینکه معمار کبیر انقلاب سیاست مداری آگاه و با معنویت و نیز آینده نگر بودند، اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تشکیل ارگانی ویژه در قالب سپاه را صادر فرمودند.

وی ادامه داد: امام این آگاهی را داشتند که کشور های غربی نظیر آمریکا، فرانسه و انگلیس با نفوذی که در ارتش های جهان سوم دارند بلافاصله پس از هر انقلاب، با همکاری ارتش کشور های تازه انقلاب کرده کودتاهای نظامی را شکل می دهند لذا برای جلوگیری از این اتفاق و نیز برای به وجود آوردن زمانی برای تقویت و باز سازی ارتش و برای از بین بردن خلا نیروهای نظامی که در کشور به وجود آمده بود و برای صیانت از انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را طرح ریزی کردند.

مشاور فرمانده کل قوا تبیین کرد: نیروهای سپاهی نیز افرادی بودن که تمام تلاش خود را به حفظ انقلاب معطوف کرده بودند، همه نیت ها برای رضای الهی بود و این تشکل حس معنویت بالا و ویژه ای نیز داشت.

وی ادامه داد: در ابتدای شکل گیری سپاه حقوق های کارکنان نیز حتی به شکل متعارف و طبقه ای نبود، شکل آن با کلیه ارگان های دولتی فرق داشت و فرق اساسی آن را باید در پایه اعتقادی و بینش سیاسی اعضا جستجو کرد.

حسینی یادآور شد: ولایت مداری، تلاش برای تحقق امر ولی، معنویت و دوری از تجملات دنیایی و اشرافی گری و اخلاص عمل از اولین اصولی است که سپاه پاسداران به آن پایند است و این اصول را می توان در تک تک فعالیت های  آن مشاهده کرد.

صدور انقلاب به معنای دخالت در امور سایر ملل نیست

حجت الاسلام حسینی در ادامه این گفت گو به فعالیت های فرا مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این طور نیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف صدور انقلاب در امور سایر ملل دخالت کند.

وی توضیح داد: هر کشوری که سپاه در آن حضور یافته است مانند عراق و سوریه به درخواست آن کشور بوده است، این کشور ها خواستار استفاده از تجربیات سپاه بوده اند و از مشاوره های نظامی آن به عنوان یک ارگان نظامی بهره برده اند و هرگز آنطور که برخی ها علاقه دارند به مردم بقبولانند، بدون اجازه کشوری نیروهای سپاه در سرزمینی حضور نداشته اند.

در پایان، حجت الاسلام حسینی مشاور فرمانده کل قوا در تشریح مفهوم صدور انقلاب به خارج از مرز های ایران اسلامی بیان کرد: صدور انقلاب توسط سپاه به این معنی است که سپاه در داخل مرزهای ایران اسلامی به قدری موفق عمل کند و باعث سربلندی نظام باشد که سایر ملل، مردم از کشور های دیگر جذب فعالیت های آن در قالب نظام مقدس جمهوری اسلامی گردند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها