خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۵۰۲۸۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

مهدی فیاض استاد دانشگاه‌های استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج درقزوین،در خصوص افزایش 27درصدی نرخ بیکاری اظهار کرد: با توجه به آماراعلام شده نرخ بیکاری و ناهنجارهای به وجود آمده در می‌یابیم که بیکاری سبب بزه‌کاری است و شرط سومی ندارد.

وی با اشاره به این موضوع که فرد بیکار مستعد آسیب‌های اجتماعی است،گفت:

در واقع فردی که بیکار است، به تمام آسیب‌های اجتماعی می‌تواند گرایش پیدا کند چرا که بسیاری از کسانی که اعتیاد به مواد مخدر دارند،همه ناشی از بیکاری فرد است.

فیاض دلایل بسیاری از درگیری‌های خیابانی و مسائلی چون فروپاشی خانواده‌ها  را از نبود اشتغال برای جوانان دانسته و گفت: بیکاری مساوی است با فقر ، کسی که بیکار باشد در حوزه اقتصادی دچار فقر  و نیز بدنبال آن دچار فقر معرفتی می‌شود.

فیاض در ادامه مطرح کرد: ما در کشور ثروت‌های طبیعی و فراوانی داریم اما متاسفانه راهکارها و یا اقدامات درستی در راستای تولید و یا اشتغال و تحقق امر اقتصادی صورت نگرفته است.

وی در خاتمه به راهکارهای مفید در راستای معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: استعدادهای بالقوه کشور باید به کمک و تجربیات مدیران ارشد و نخبگان کشوری فعال شود تا از پتانسیل موجود در مملکت استفاده خوبی شود.

1007/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها