کد خبر: ۸۸۵۰۲۹۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جمشید انصاری در سفر یکروزه خود به کردستان ودر جریان بازدید از سه طرح صنعتی و کشاورزی در شهرستان دهگلان گفت:امروز به استان آمده ام تا پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی را بررسی و اگر مشکلی بر سر راه واحدهای تولید وجود داشته باشد تدابیر و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با یادآوری مسئولیت خود از سوی دولت در اقتصاد مقاومتی کردستان، اظهار داشت:تمام تلاش ما برای رونق اقتصادی است تا چرخه تولید روان‌تر، شغل های موجود تثبیت وبسترهای لازم برای ایجاد شغل های بیشتر رافراهم کنیم.

انصاری که از کارخانه کاشی کسری، گاوداری 300 راسی سیمن تال و پرورش شترمرغ دهگلان بازدید کرد این واحدها را از لحاظ کیفیت و تولید خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: طرح های کشاورزی و تولید مواد پروتئینی نقش مهمی در امنیت غذایی کشور ایفا می کنند و اینگونه طرح ها مورد توجه دولت هستند.

انصاری همچنین از تشکیل جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و بررسی و اتخاذ تصمیم در راستای رفع مشکل واحدهای تولیدی مشکل دار استان در این سفر خبر داد و افزود: تلاش می کنیم، امسال که از سوی مقام معظم رهبری، سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است؛ در کنار رونق تولید، برنامه ریزی های مناسبی برای ایجاد اشتغال داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به برخی نارضایتی هادر خصوص  بالا بودن سود تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، گفت: در طول این دولت  سود تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی از 26 درصد به 18 درصد کاهش پیدا کرد.

وی در تشریح بیشتر موضوع گفت: منابع بانکی از محل سپرده های مردم تامین می شود و  ما باید تلاش کنیم با پایین آوردن نرخ تورم سود سپرده ها را نیز به مرور کاهش دهیم که امیدواریم این اتفاق ظرف امسال و سال آینده بیفتد.

انصاری در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص دلیل عدم سرمایه گذاری دولتی در استان، خاطرنشان کرد: دولت از زمان ابلاغ سیاست های اصل 44 برای ورود به سرمایه گذاری محدودیت دارد و حدود فعالیت هایش مشخص است و تنها سرمایه گذاری دولت در حوزه تامین زیرساخت هاست.

معاون رئیس جمهور و معین کردستان در هیات دولت در بحث اقتصاد مقاومتی، ضمن تاکید بر لزوم ورود مردم وبخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش های مختلف،از تلاش های استاندار کردستان در جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان ابراز خرسندی کرد.   

ارسال نظرات