شهردار اردبیل از شورابیل به عنوان نگین توسعه پایدار شهر اردبیل یاد کرد و افزود:‌ از عایدات مختلف این مکان تفریحی، توریستی به راحتی می‌توان تمام هزینه‌های شهر اردبیل را تأمین کرد به شرط آن که در این مکان و فضا فرصت مشارکت و سرمایه‌گذاری برای فعالان غیردولتی فراهم آید.
کد خبر: ۸۸۵۰۳۲۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازساوالان خبر:شهردار اردبیل گفت: 14 پروژه در مسیر سلامت شورابیل تکمیل شده و آماده افتتاح است.

حمید لطف‌اللهیان، اظهار کرد: این پروژه‌ها در مسیر هفت کیلومتری شورابیل اجرایی و عملیاتی شده که برای افتتاح با حضور معاون اول رئیس جمهور در اردیبهشت ماه آماده شده تا زمینه بهره‌برداری هموطنان از اجرا و عملیاتی شدن این پروژه‌ها فراهم آید.

وی با بیان اینکه این 14 پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیارد تومان در یک سال اخیر عملیاتی و اجرایی شده است، تصریح کرد: ما در مناسبت‌های مختلف پروژه‌های متعددی را در بخش‌های عمرانی و خدماتی تقدیم مردم کردیم و این بار در مجموعه بزرگ تفریحی، توریستی شورابیل تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های مسیر سلامت را به طول هفت کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

شهردار اردبیل گفت: اجرای جدول‌کشی مسیر سلامت شامل تک جدول، پازل و اجرای جدول عروسکی به مساحت‌های مختلف،‌ اجرای زیرسازی و آسفالت رینگ سواره مسیر سلامت شورابیل و اجرای تعریض پل در قالب زیرسازی، آسفالت‌ریزی و همچنین اجرای زیرسازی مسیر سلامت و اجرای دیوار حائل سمت کتابخانه مرکزی اجرایی و عملیاتی شده است.

لطف‌اللهیان افزود: روکش چمن مصنوعی مسیر سلامت به مساحت 22 هزار و 500 متر مربع و همچنین سیستم پایش تصویری کل مجموعه شورابیل به صورت دوربین مدار بسته به سرانجام رسیده است.
وی از زیباسازی مسیر سلامت شامل رنگامیزی، خط‌کشی، اجرای نقاشی‌های سه بعدی و همچنین توسعه فضای سبز در این منطقه خبر داد و بیان کرد: ما بیش از 49 هزار اصله درخت و هشت هزار بوته گل فصلی را در شورابیل کاشته‌ایم.

لطف‌اللهیان از راه‌اندازی سیستم روشنایی مسیر سلامت خبر داد و اضافه کرد: تعویض لامپ‌های قدیمی با جایگزینی لامپ‌های F.M.D و نصب پایه‌ چراغ‌های 9 متری و خرید و نصب کله چراغ 120 وات به همراه نصب سیستم فرمان عملیاتی شده است.

وی از احداث و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مسیر سلامت خبر داد و گفت: بیش از هشت چشمه سرویس بهداشتی احداث و یا تعمیر شده تا مسافران، گردشگران و همشهریان از این امکانات استفاده کنند.

لطف‌اللهیان از اجرای کامل پنج پروژه مشارکتی در شورابیل خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌های مشارکتی شامل جت اسکی برای تفریحات سالم هموطنان، قطار تفریحی دور شورابیل، زیپ‌لاین، نوسازی تمام غرفه‌های شورابیل و همچنین راه‌اندازی سیستم دوچرخه هوشمند در این مسیر است که به همت و مشارکت بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در کنار افتتاح این 14 پروژه در مسیر سلامت شورابیل به طول هفت کیلومتر، ما برخی از افتتاح‌هایمان را نیز در گرامیداشت آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌کنیم.

شهردار اردبیل با بیان اینکه شورابیل همواره در مسیر توسعه بوده و عنصر ارزشمند و با ارزش شهری محسوب می‌شود، تصریح کرد: توسعه شورابیل اقتصاد این شهر را متحول کرده و ما خوشحالیم که امروز تمام اقشار جامعه حتی قشر کم برخوردار نیز از امکانات تفریحی و توریستی شورابیل به عنوان یک مکان آرام‌بخش استفاده می‌کنند.

لطف‌اللهیان از شورابیل به عنوان نگین توسعه پایدار شهر اردبیل یاد کرد و افزود:‌ از عایدات مختلف این مکان تفریحی، توریستی به راحتی می‌توان تمام هزینه‌های شهر اردبیل را تأمین کرد به شرط آن که در این مکان و فضا فرصت مشارکت و سرمایه‌گذاری برای فعالان غیردولتی فراهم آید.

وی از بازگشایی ورودی‌های متعدد شورابیل در یک سال اخیر خبر داد و بیان کرد: ورودی جدید شورابیل نیز در حال طراحی و اجراست و ما به زودی از تردد خودروها در مسیر هفت کیلومتری دور دریاچه شورابیل ممانعت کرده و به جای آن با راه‌اندازی سیستم‌های مختلف حمل و نقل در این مسیر به ارتقا سلامتی مردم کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/

ش

ارسال نظرات