در حالی سال 96 از راه رسیده و چند ماهی بیشتر به پایان دولت نمانده بهنتر است بدانید که تنها مصوبه عمده عمرانی سفر رئیس جمهور به اردبیل، "خط راه آهن" بود که آن هم محقق نشده.
کد خبر: ۸۸۵۰۳۲۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیلساوالان خبر;چهارشنبه 29 مرداد 1393 بود که آقای حسن روحانی در هفتمین سفر خود به استان اردبیل در جمع مردم استان از 76 طرح و وعده ای گفت که تا پایان دولت یازدهم در استان اردبیل به اتمام می رسد ؛ در این بین گرچه بسیاری از این طرح و پروژه ها از نظر حجم و میزان اعتبار موردنیاز در حد سفر رئیس جمهور نبود اما تنها یک وعده مردم را دلگرم کرد که آن هم اتمام پروژه راه آهن اردبیل – میانه بود که همواره به نوستالژی تلخ در بین مردم مبدل شده است.

رئیس جمهور آن روز اعلام کرد که "طرح بعد که طرح مهمی است، راه آهن میانه به اردبیل است. این طرح راه آهن که البته نیاز به بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار و هزینه دارد و بخشی از آن ارزی خواهد بود و طول راه آن 175 کیلومتر خواهد بود در این دولت در سال جاری و سال آتی و تا پایان این دولت انشاءالله اجرایی و برنامه ریزی خواهد کرد."

اما در حالی سال 96 از راه رسیده و چند ماهی بیشتر به پایان دولت نمانده که راه آهن اردبیل همچنان تا اتمام کار فاصله بسیار دارد که البته از نظر اکثریت مردم استان بخشی مهم از این مسئله ناشی از بی مهری دولت بوده است .

با توجه به اظهارات استاندار اردبیل درخصوص محقق شدن همه وعده های سفر روحانی به اردبیل به جز یک وعده (اتمام راه آهن اردبیل)،در این باره با صدیف بدری نماینده مردم اردبیل گفتگویی کردیم،

نماینده اردبیل در این باره گفت: در عین حالی که از اقدامات دولت و مسئولین استانی تشکر می کنم؛ بالاخره هرکسی در نوبت خود زحمت کشیده ولی در سفر هیئت دولت به استان اردبیل و در مقایسه با سایر سفرهای استانی، آن گونه که باید در حوزه عمران مصوبه های خوبی در استان شاهد نبودیم!

وی افزود:تنها مصوبه عمده عمرانی سفر رئیس جمهور به اردبیل، "خط راه آهن" بود که آن هم محقق نشده و من به عنوان نماینده مردم از دولت گله مندم چرا که در حق استان ما کم لطفی ها زیاد بوده است.

بدری گفت: از بعد نگاه تخصصی به مصوبه های سفر استانی رئیس جمهور و در مقایسه با مصوبه سفر به سایر استانها، مصوبات عمرانی و اقتصادی مهم و خوبی در استان اردبیل سراغ ندارم که منجر به افتتاح های مهم در آخر کار دولت باشد؛ امروز شاهد انجام مصوبه های سفر رئیس جمهور به سایر استانها و افتتاح های مهم در حوزه های اقتصادی، عمرانی و گردشگری هستیم اما سهم استان اردبیل عملاًً در این باره "هیچ" است!

نماینده اردبیل ادامه داد: عمده مصوبه سفر آقای رئیس جمهور به اردبیل، راه آهن اردبیل بود که قول داد سال 96 افتتاح شود ؛ درست است که قرار بود با فایناس خارجی این کار صورت بگیرد اما متاسفانه اقدام عملیاتی قابل قبول و قابل توجه از طرف دولت ندیدیم.

وی افزود: در بودجه سال 96 ،اعتبار قابل توجهی به راه آهن اردبیل اختصاص یافت اما این اقداماتی دیر هنگام است!سر این قضیه من از طرف مردم اردبیل از دولت روحانی و دولتهای قبل گله مندم، راه آهن مان یک طرف و کل مصوبات مان یک طرف دیگر که البته آن هم شاهد اتفاق خاصی نبوده است.

وی گفت:امیدوارم امسال با بودجه قابل توجه و جلسات دو هفته در میان که ما با وزارت راه و شهرسازی داریم و جذب کمک 150 میلیارد تومانی از محل بازار سرمایه، شاهد پیشرفت های خوبی باشیم.

بدری گفت: پیشنهاد دولت برای راه آهن اردبیل 91 میلیارد تومان بود که مجلس 60 میلیارد تومان به آن اضافه کرد قول داده اند که یک سری اتفاقاتی در مورد راه آهن اردبیل بیفتد، بودجه از محل بازار سرمایه که حل شود با بودجه ای که مجلس اختصاص داده امیدواریم نتایج خوبی را شاهد باشیم.

نماینده اردبیل در خصوص این که آیا مصوبه های دیگر سفر روحانی محقق شده یا خیر،گفت: در بین مصوبه های دیگر مصوبه قابل توجهی نبود بر فرض مثال قرار بود برای فاضلاب نیر 3 میلیارد مبلغی اختصاص یابد، این که شاهکار نیست، انتظار مردم از دولت طرح های کلان اقتصادی بوده و هست.

به گفته بدری، برکت مصوبه های سفر استانی رئیس جمهور، تنها تخصیص 100 درصد اعتبارات سال 93 بود؛ یک سری مصوبه ها بودجه های عمرانی جاری استان بود که نهایتاً تخصیص بودجه آن صد درصد شد به علاوه یک سری مصوبه هایی با تسهیلات بانکی که تخصیص آنها انجام یافته است.

نماینده اردبیل درباره این پرسش که به نظر شما با روند پیشرفت کنونی راه آهن اردبیل چند سال دیگر به اتمام می رسد، گفت: دولت، وزرات راه و شرکت زیر ساخت قول داده اند بودجه های خوبی به راه آهن اردبیل اختصاص یابد و قدم های خوبی دراین باره برداشته شده و با این روند می توان امیدوار بود که راه آهن اردبیل تا سه سال آینده به جایی برسد.

ارسال نظرات