حجت‌الاسلام پناهیان:متن پیام انقلاب آنقدر زیبا هست که نیاز به بزک و آرایش غلیظ ندارد اما زیبایی آن گاهی منتقل نمی‌شود. جامعه امروز نیازمند این انعکاس‌ها و بهره‌برداری ارزش‌های آن از میان‌ پرتوهای زیبای آن است.
کد خبر: ۸۸۵۰۳۳۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
هیئت‌ها باید حقیقت غریب انقلاب را به جامعه منتقل کنند
به گزارش سرویس مداحان  خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام پناهیان در بیان اینکه هیئت ها باید حقیقت غریب انقلاب را با بیانی طیبا به جامعه منقل کنند گفت: متن پیام انقلاب آنقدر زیبا هست که نیاز به بزک و آرایش غلیظ ندارد اما زیبایی آن گاهی منتقل نمی‌شود. جامعه امروز نیازمند این انعکاس‌ها و بهره‌برداری ارزش‌های آن از میان‌ پرتوهای زیبای آن است.

 

سراغ این منبری پرمخاطب و استاد وعظ رفتیم تا درباره مسايل مختلف و انتقاداتی که به سخنرانی مکلاها در هیئت ها  می‌شود گفت‌وگو کنیم.

*به نظرشما جریان هیئت‌ها در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی مثل انتخابات چه نقشی را ایفا می‌کنند؟

وظیفه هیئت‌ها در قبال عموم مردم جامعه، روشنگری است تا مردم حقیقت غریب انقلاب را دقیق درک کنند. وظیفه هیئت‌ها علاوه بر روشنگری، بیان زیبای حقایق انقلاب است. این زیبایی و دلنشینی که در متن پیام انقلاب وجود دارد را به مردم انقلاب منتقل کنند. متن پیام انقلاب آنقدر زیبا هست که نیاز به بزک و آرایش غلیظ ندارد اما زیبایی آن گاهی منتقل نمی‌شود. جامعه امروز نیازمند این انعکاس‌ها و بهره‌برداری ارزش‌های آن از میان‌ پرتوهای زیبای آن است. توصیه من این است که در این انتخابات با یک ادبیات عقلایی روشنگری کنید تا مردم راه را به صورت عقلایی تشخیص دهند.

*چقدر مداحان و سخنرانان در ترویج روحیه انقلابی جامعه تلاش کردند؛ به نظر شما تا چه اندازه در این راستا موفق عمل کرده‌اند؟

سخنرانان و ذاکران اهل‌بیت خیلی در جهت تبیین مبانی انقلاب خدمت کردند. همان طوری که حضرت امام(ره) فرمودند:«1400 سال است این روضه‌ها و منبرها اسلام را حفظ کرده‌اند که الان شده این اسلام انقلابی» این انقلاب نتیجه همین مجاهدت هاست ولی هنوز خیلی جا دارد بهتر و بیشتر عمل کنیم تا روزی شاهد رقم خوردن کارنامه‌ای درخشان باشیم.
ارسال نظرات