راکد ماندن عملیات ساخت یادمان شهدای گمنام اصلاندوز

نزدیک دو سال از میزبانی شهر مرزی اصلاندوز مغان به‌ واسطه حضور دو شهید گمنام می‌گذرد اما همچنان سیر مراحل ساخت یادمان شهدا به کلی ایستاده و تنها در حالت اسکلت بتونی رها شده است.
کد خبر: ۸۸۵۰۳۵۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل ازارس تبار،باوجود دو سال از تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر دو شهید گمنام در اصلاندوز متاسفانه محل دفن پیکر های این یادگاران دفاع مقدس با وجود اینکه همه روزه میزبان عاشقان دل‌سوخته است نشانی از یادبود و نمادی از استقامت و رشادت ندارد.

عملیات ساخت یادمان شهدای گمنام این شهر تیرماه سال گذشته با اعتبار اولیه 300 میلیون تومانی از محل اعتبارات سال 95 آغاز شد که برای تکمیل یادمان مبلغی بالغ بر 150میلیون تومان دیگر نیز لازم است تا به بهره برداری برسد.

اما علیرغم احداث ستونهای یادمان، همچنان سیر مراحل ساخت به کلی ایستاده و تنها در حالت اسکلت بتونی رها شده است که علت راکد ماندن این یادمان را باید مسئولان پاسخ دهند.

اما اگر از ساخت یادمان نیز بگذریم،برای زائرین شهدای گمنام اصلاندوز حتی ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی هم در نظر گرفته نشده است، از وجود نداشتن مکانی مناسب جهت نشستن، عدم سرویش بهداشتی و نمازخانه، عدم روشنایی مسیر شهدا، نبود راه ارتباطی مناسب جهت زیارت که در زمان بارندگی و آبگرفتگی امکان تردد به آن نیست.

24 اردیبهشت‌ماه سال 1394 پیکر پاک مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور پرشور مردم شهیدپرور شهر مرزی اصلاندوز مغان تشییع و در تپه ای بنام تپه نورالشهدا خاک‌سپاری شد. اما در حال حاضر بی‌توجهی به ساماندهی گلزار و محل دفن این دو شهید موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

با توجه به تاثیر معنوی مزار مطهر شهدای گمنام در جامعه و ضرورت وجود آرامگاه و فراهم کردن فضایی جذاب برای افراد در این مکان، انتظار می رود که مسئولان زیربط هر چه سریعتر نسبت به تکمیل آرامگاه برای شهدای گمنام این شهر اقدام کرده و اولویت کاری خود بدانند.

یادمان باشد که ساماندهی گلزار شهدا،حداقل کاری است که می‌توانیم در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره‌ شهیدان گرانقدر، انجام دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار