خبرهای داغ:
در دیدار با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح شد

آیت‌الله نوری همدانی: آموزش مسائل بهداشتی در کشور نهادینه‌سازی شود

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر گسترش و نهادینه‌‌سازی آموزش‌های بهداشتی گفت: باید برنامه‌های خاصی در رابطه با آموزش مسائل بهداشتی در استان اجرایی شود تا سلامت جامعه تضمین شود.
کد خبر: ۸۸۵۰۳۶۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
آیت‌الله نوری همدانی: آموزش مسائل بهداشتی در کشور نهادینه‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در روایات علم طب و تفقه در علم بهداشت بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار داشت: علم دین و علم سلامت و صحت دو شاخه از علوم است که دارای اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در رابطه با علم طب و بهداشت گفت: هر شهری و منطقه سکونتی سه چیز را احتیاج دارد، نخست وجود عالم آگاه به اوضاع جهان، دوم وجود طبیب مورد اعتماد و سوم امیری که مورداطمینان مردم باشد در هر شهری موردنیاز است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه کار شما خدمت بزرگی است که خداوند توفیق آن را به شما داده است، افزود: امام صادق(ع) فرموده‌اند کسی که پرخوری می‌کند بدنی مریض و قلبی پر قساوت دارد، و برعکس کسی که غذای کمی می‌خورد بدنی سالم و قلبی رقیق دارد.

آیت‌الله نوری همدانی 10 درصد سلامتی را نخوردن بسیاری از خوراکی‌ها بیان کرد و گفت: خداوند متعال به انسان اعضای سالم داده و باید در نگهداشت اعضای بدن خود مواظبت کرد، انسان باید خود مراقب جزئیات باشد تا اعضای بدن سالمی داشته باشد.

وی با تأکید بر گسترش و نهادینه کردن آموزش‌های بهداشتی گفت: فردی که مریض است فکر مریضی نیز دارد و تنها با رعایت مسائل بهداشتی می‌توان سلامت جامعه را تضمین کرد، ازاین‌رو باید برنامه‌های
ارسال نظرات
آخرین اخبار