خبرهای داغ:
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحیه نجف‌آباد:
حجت‌الاسلام ابوالفضل پیراسته، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحیه نجف‌آباد، در نشست بصیرت افزایی در مسجد شهدا نجف‌آباد، با اشاره به اهمیت انتخابات و بصیرت افزایی برای حضور گسترده مردم در این امتحان گفت: فقه انتخاباتی، اخلاق انتخابات و قانون انتخابات سه عنصر اصلی در انتخابات است که نیازمند بصیرت افزایی است.
کد خبر: ۸۸۵۰۴۰۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاري بسيج از نجف آباد؛ وی درباره عنصر اول در انتخابات، فقه انتخاباتی افزود: حضور و شرکت تک‌تک آحاد ملت یک وظیفه و تکلیف شرعی و بر همه واجب است و این وجوب از اهمیت انقلاب اسلامی در سطح جهان به ویژه در برابر توطئه‌های مستکبران روشن می‌شود که دشمنان در چنین صحنه‌هایی حتی اگر درصد کمی حضور پیدا نکنند، از همان افراد استفاده ابزاری کرده و آن‌ها را به عنوان ضدانقلاب و حامی خود معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام پیراسته درباره عنصر مهم دیگر انتخابات، خاطرنشان کرد: اخلاق انتخاباتی از عناصری است که هم شامل کاندیداها، ستاهای انتخاباتی، و هم آحاد مردم می‌شود که داشتن صداقت از گزینه‌های اصلی در اخلاق انتخاباتی است که شعارهای انتخاباتی و عملکرد افراد در گذشته بهترین معیار در تشخیص صداقت آنها است.

وی در ادامه تصریح کرد: نوع رفتار کاندیداها در تبلیغات و مناظرات، اعلام برنامه از مصادیق شناخت فرد اصلح است و در عصر ارتباطات که فضاهای مجازی زندگی اکثر ما را احاطه کرده است، پی بردن به این مصادیق راحت‌تر خواهد بود.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه ناحیه نجف‌آباد، پای بندی به قانون انتخابات را دیگر عنصر مهم برشمرد و گفت: پایبندی به قانون انتخابات به خصوص در زمان تأیید یا رد صلاحیت‌ها، نحوه تبلیغات و ستادهای انتخاباتی که تا چه میزان بر مبنای اصول اسلامی و انقلابی است از موارد اصلی در فرد اصلح است.

وی لازمه حضور گسترده در انتخابات را داشتن بصیرت بیان کرد و افزود: برای آنکه بتوانیم با قدرت وارد صحنه انتخابات شویم باید بتوانیم مفاهیم را با مصادیق تطبیق دهیم و از نشانه‌های انسان بصیر، معیار گرا بودن است نه فردگرا بودن، اینکه صرف ظاهر یک فرد دست به انتخاب بزنیم، بی‌بصیرتی ما را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام پیراسته، راه‌شناسی را از مؤلفه‌های انسان بصیر قلمداد کرد و بیان داشت: امام صادق(ع) در روایتی راه مستقیم را دو راه بیان کرد که یک راهش در دنیا و یک راهش در آخرت است و راه دنیا را همان راه امام واجب الاطاعه بیان کرد که در زمان غیبت نائبان ائمه هستند و پیروی از راه ولایت و سخنان رهبر معظم انقلاب مؤلفه اصلی یک انسان بصیر در انتخاب اصلح است.

وی درباره مهمترین معیارهای فرد اصلح خاطرنشان کرد: سوابق فردی، پیروی از ولایت‌فقیه، مردمی بودن، سه مشخصه بارزی است که در انتخاب فرد موردنظر باید به آن‌ها توجه داشته باشیم و هم‌چنین پیروی از سخنان رهبر معظم انقلاب که به کرات به مشخصه یک فرد اصلح اشاره کرده‌اند و معیارها و شاخص‌ها را به ما نشان دادند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه ناحیه نجف‌آباد، در ادامه تصریح کرد: در زمان تبلیغات کاندیداها بهترین فرصت برای شناخت فرد اصلح است که با توجه به تبلیغات و برنامه‌های کاندیداها و مشورت با افراد واجد شرایط می‌توانیم به فرد منتخب برسیم همان‌طور که برای خرید یک وسیله تحقیق و پرس‌وجو می‌کنیم، باید برای 4سال آینده این کشور نیز بدون بصیرت وارد نشویم.

وی حضور فعال و انتخاب درست را دو وظیفه اصلی بر عهده ملت ایران در دوران انتخابات بیان کرد و افزود: این انقلاب با خون 250هزار شهید آبیاری شده است و نباید به دشمنان ذره‌ای اجازه نفوذ دهیم و ما در این عرصه آزمایش، ما مأمور به تکلیف و وظیفه هستیم نه نتیجه، و هر آنچه در پایان نتیجه انتخابات شد می‌پذیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها