خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان عنوان کرد
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه مسئولان با حرکت در مسیر قانون، انتخابات آرامی را رقم خواهند زد، مشارکت حداکثری در انتخابات را مهمترین رسالت مردم در انتخابات عنوان کرد و گفت: مردم با انتخاب‌های خود جهت‌گیری‌های 4 ساله کشور را رقم می‌زنند و موجب تثبیت هر چه بیشتر نظام می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۵۰۴۳۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طیب فریادرس با اشاره به بحث انتخابات اظهار کرد: با توجه به اینکه در یک نظام اسلامی زندگی می‌کنیم بنابراین رعایت اخلاق اسلامی در این نظام ضروری است چرا کهلازمه حفظ چنین نظامی حرکت در مسیر قانون است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس خواست مردم شکل گرفته است، افزود: این نظام اگر در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی و ... پیشروی‌هایی داشته با اتکا به حمایت مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات ابزاری است که به واسطه آن فکر و خواسته مردم در عرصه سیاسی تجلی پیدا می‌کند بنابراین این ابزار از آن جهت که نظام مردم‌سالار دینی را تقویت می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

فریادرس به تقویت الگوی مردم‌سالاری دینی از طریق مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت: با تقویت این الگو رویکرد و اهداف انقلاب اسلامی ترویج خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مسئولان با حرکت در مسیر قانون، انتخابات آرامی را رقم خواهند زد، مشارکت حداکثری در انتخابات را مهمترین رسالت مردم در انتخابات عنوان و تصریح کرد: مردم با انتخاب‌های خود جهت‌گیری‌های 4 ساله کشور را رقم می‌زنند و موجب تثبیت هر چه بیشتر نظام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان به بیان شاخصه‌های انتخاب اصلح پرداخت و اظهار کرد: اعتقاد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردمی بودن از جمله شاخصه‌های عمومی برای انتخابات در تمامی سطح‌های شوراها، ریاست جمهوری و ... است.

وی اضافه کرد: فرد منتخب در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید به فکر معیشت مردم و مسائل و مشکلات جوانان باشد و برای تحقق این امور برنامه جدیداشته و برای بهبود وضعیت معیشت مردم از طریق تحقق اقتصاد مقاومتی راهکار ارائه دهد.

فریادرس با بیان اینکه توجه به تولید و اشتغال باید در اولویت برنامه‌های رئیس جمهور آینده باشد، خاطرنشان کرد: اگر تولید داخلی کشور در شرایط خوبی قرار داشته باشد به طور قطع وضعیت اشتغال هم بهبود می‌یابد.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید با فساد برخورد جدی داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه از زمان جنگ تا کنون فساد مالی در هر دولتی رخ داده و اختصاص به جریان اصلاحات و یا اصولگرا نداشته است.

وی با بیان اینکه دولتمردان به مسأله فسادستیزی از منظر سیاسی می‌نگرند، تأکید کرد: دولت باید در زمینه فسادستیزی برنامه جدی داشته باشد و ساختارهایی که موجب ایجاد فساد می‌شود را اصلاح کند چرا که این موضوع مردم را بسیار رنجور ساخته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان تأکید کرد: رئیس جمهور باید به حیثیت و عزت مردم کشور چه از منظر حل مسائل اقتصادی و معیشتی و چه در بُعد بین‌المللی توجه جدی داشته باشد و در صورت اهانت احتمالی از سوی سایر ملل واکنش جدی نشان دهد.

فریادرس به تثبیت هویت ملی و اسلامی از سوی رئیس جمهور تأکید کرد و گفت: رئیس جمهور باید برای تثبیت آرمان‌های ملی و اسلامی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی برنامه مدونی داشته باشد.

وی به انتخابات شوراها اشاره و تصریح کرد: مسلما در هر انتخاباتی جهت‌گیری سیاسی وجود دارد اما متأسفانه میزان این جهت‌گیری‌ها در شورای اسلامی شهر همدان بیش از میزان تخصص است.

وی به رعایت مسأله عدالت در شهر تأکید کرد و گفت: متأسفانه امکانات در ساختار شهر همدان به صورت متوازن نیست و تمام همت شورای شهر نباید فقط به مسأله پیاده‌راه بوعلی معطوف شود.

فریادرس خاطرنشان کرد:در یک کشور و نظام اسلامی زندگی می‌کنیم بنابراین کاندیداهای انتخاباتی چه رأی بیاورند و چه رأی نیاورند، باید به اخلاق اسلامی آراسته باشند و در بستر قانون حرکت کنند به طوریکه در یک نظام اسلامی نباید افراد برای تصاحب قدرت عملکرد دیگران را تخریب کنند و از حق فراتر روند.

ویدر بخش دیگری از سخنانش نتیجه دادن وعده‌های دروغین از طرف کاندیداهای انتخاباتی، سلب اعتماد مردم دانست و اضافه کرد: امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی تقریبا تمامی مردم به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی دارند بنابراین اگر کسی اطلاعات دروغین ارائه دهد در ابتدای امر شخصیت خود را تخریب کرده سپس اعتماد مردم از وی سلب می‌شود.

وی به رسالت بسیج دانشجویی در آستانه انتخابات اشاره و اظهار کرد: بسیج دانشجویی مردم را به مشارکت حداکثری دعوت خواهد کرد و با برگزاری برنامه‌های مختلف معیارهای انتخاب اصلح را برای دانشگاهیان تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی در مبحث انتخابات آگاه‌سازی لازم را از جریان‌های مختلف انجام می‌دهد اما از طیف و جریان خاصی حمایت نخواهد کرد.

فریادرس خاطرنشان کرد: از طیف دانشجویی نیز ضمن اینکه انتظار می‌رود حضور حداکثری خود را اثبات کنند، باید در تبیین ویژگی‌های انتخاب اصلح به مردم کمک کنند.

وی تأکید کرد: کسب قدرت برای دوره‌ای کوتاه و موقتی است اما آنچه اهمیت دارد، حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی است بنابراین دولتمردان برای حل مشکلات مردم باید همت کنند و برای حل مسائل معیشتی مردم نگاه سیاسی را کنار بگذارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در پایان یادآور شد: با توجه به پیشینه مردم ایران برای شرکت در انتخابات، انتظار می‌رود مشارکت 65 تا 75 درصدی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات