رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی خبر داد
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی گفت: با مشارکت 1700 خیر مدرسه ساز در سطح استان تاکنون بیش از 700 پروژه به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۸۸۵۰۴۶۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی علی فخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی روز شنبه دوم فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با اشاره به کمک چشمگیر خیران در عرصه نوسازی و ساخت و ساز مدارس گفت: اگرچه دولت با وجود تمام محدودیت‌های مالی نگاه خوبی در این حوزه داشته و گام های بلندی در ساخت کلاس‌های درس برداشته است اما بدون مشارکت خیران، نمی توانستیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

وی افزود: نباید با این فکر که دولت بودجه ساخت و ساز مدارس را تامین می کند پیش برویم چراکه این امر امکان پذیر نیست و یکی از راه‌های پیشرفت در این زمینه جذب خیرین نیکوکار است تا ما بتوانیم به آبادانی بیشتری در این عرصه برسیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی به نحوه کمک خیران اشاره کرد و گفت: ما نیازهای آموزش و پرورش را دسته بندی می کنیم و در فولدرها به خیران ارائه می دهیم و هر خیری که بتواند در هر زمینه‌ای کمک‌رسانی کند تعهدات خود را امضا می کند. همچنین خیرین با این عمل خود هم دین و دنیا و هم آخرت خود را حفظ می‌کنند و از همه مهم‌تر نام نیک است که از آنها باقی می‌ماند.

مشارکت 1700 خیر مدرسه‌ساز برای ساخت و نوسازی مدارس در سطح استان مرکزی

فخاری ادامه داد: سال 1378 نخستین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزارشد که از شروع تا به امروز 1700 خیر مدرسه ساز در سطح استان در این امر خیر کمک کرده اند که در این 18 دوره بیش از 700 پروژه به بهره برداری رسیده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و جذب خیران گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک این ظرفیت و ظرفیت قانونی آموزش و پرورش و اطلاع رسانی درست و به جا در احداث فضاهای بیشتر آموزشی و ایجاد شرایط بهتر تلاش کنیم.

کسب رتبه برتر کشوری توسط استان مرکزی در جشنوراه خیرین مدرسه‌ساز

وی افزود: خوشبختانه استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که تعداد خیران آن بسیار بالا است چنان که در سال گذشته رتبه اول کشوری و استانی را دریافت کرده است، این موضوع مایه سرافرازی استان ما در عرصه ساخت و ساز و نوسازی مدارس است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی تصریح کرد: کمک‌های خیرین نه تنها بایستی جنبه مالی داشته باشد بلکه بعضا کمک‌های فکری نیز می تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات مردم باشد. همچنین از تمامی خیرین و نیک‌اندیشان مدرسه ساز دعوت می کنیم تا همانند سال‌های گذشته در این امر خیر و خداپسدانه شرکت کنند.

فخاری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که با ساخت و ساز در مناطق محروم عدالت اجتماعی برقرار شود و دانش آموزان نیز بتوانند در مدارس با حداکثر امکانات ادامه تحصیل دهند تا بتوانند برای آبادانی این نظام و مملکت گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات