نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت : امروزه در بسیاری از زمینه های فرهنگی و اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم که به واسطه ناهماهنگی دولت ها با رهبر انقلاب به وجود آمده است .
کد خبر: ۸۸۵۰۴۷۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛ آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز صبح در مراسم سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل حسینیه ثارالله با اشاره به آیه ولایت در سوره مائده اظهار داشت : ۲ درس مهم در قبل و بعد از آیه ولایت وجود دارد که در آیه قبل از آیه ولایت آمدهه است که در مسئله ولایت مشکلی به نام بازگشت و ارتداد وجود دارد .

وی افزود : مردم باید بدانند که در مسئله ولایت عده ای با وجود این که سال های در خط انقلاب و ولایت بوده اند بعد از مدتی از ولایت برمی گردند لذا باید شاخص های شناخت ولایت را بدانید .

استاد عالی حوزه های علیمه قم گفت : در آیه بعد از آیه ولایت هم آمده است که اگر عده ای از ولایت برنگردند و بیاستند  و به ولی امر خود نگاه کردند و شاخص های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دادید قطعا بر مشکلات غلبه خواهید کرد .

فرحانی عنوان کرد : امام خمینی (ره) عصرعاشورا در مدرسه فیضیه با شعار "علمای اسلام به درد اسلام برسید” انقلاب ما را شروع کرد و در درون ایران هم کسی باور نمی کرد که انقلابی صورت بگیرد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد : امام (ره)  انقلاب را با امام حسین (ع) و ارزش های عاشورا شروع کرد و شاگردان امام هم در شهرهای مشهد ، تهران و خارج از کشور جریان تفکر امام را به درون جامعه رسوخ دادند و سخنان امام در مساجد ، حوزه های علیمه و دانشگاه ها تروریج دادند و انقلاب پیروز شد .

وی یادآور شد : بزرگترین راهپیمایی های ما در روز تاسوعا و عاشورا صورت گرفته است و امام با شاخص امام حسین (ع) ، انقلاب و اسلام  انقلابی در مقابل اسلام آمریکایی به ثمر رساند .

فرحانی توضیح داد : بعد از پیروزی انقلاب و برای ثبیت انقلاب باز امام همین کار را ادامه داد و دوران جنگ هم امام با اتکا به همین سرمایه جنگ را مدیریت کرد و سپاه و بسیج هم فرزند همین اندیشه امام است .

استاد عالی حوزه های علیمه قم تشریح کرد : امام انقلاب را با ارزش ها ، سرمایه مردم و سرمایه سیدالشهدا و پیشانی بندهای یا فاطمه الزهرا انقلاب و دوران دفاع به ثمر رسید و یک افتخار همیشه تاریخ برای ایران به وجود آمد .

وی ادامه داد : ایران در طی جنگ های مختلف قسمتی از خود را از دست داده است ولی در ۸ سال دفاع مقدس حتی یک متر از ایران خارج نشد و این به برکت ولایت پذیری ، بصیرت مردم و سازماندهی بسیج و سپاه مدیریت شد .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد :در سخت ترین شرایط از دنیا رفتند زیرا آمریکا در خلیج فارس کشتی ها و هواپیماهای ما را می زد و همه زیرساخت های مملکت ما در اثر ۸ سال دفاع از بین رفته بود و امام حاضر ما به رهبری انقلاب رسیدند و در همان زمان عده ای مرغوب آمریکا شدند اما مقام معظم رهبری در مقابل آن ایستادگی کردند و راه امام و انقلاب را ادامه داد.

فرحانی با بیان این که ما در مسائل علمی اکنون در دنیا دارای شاخص های علمی بزرگی هستیم ، بیان کرد : پس از گذشت ۳۰ سال از رهبری امام خامنه ای ایران ما ضمن درست کردن بسیاری از زیرساخت ها جهش علمی بزرگی داشته است و در فن آوری هسته ای ، سلول بنیادی ، هوافضا هم شاخص های بزرگی را به دست آورده ایم .

وی اظهار کرد : امروزه جریان فلسطین ،عراق ،لبنان و سوریه و جریان مقابله با امپریالیسم بزرگ دنیا توسط رهبر و سردار قاسم سلیمانی شما مدیریت می شود و انتفاضه فلسطین با محوریت رهبری ثمر داده است .

دکترین ولایت با اتکا به ارزش ها توانست انقلاب را به وجود آورد

استاد عالی حوزه های علیمه قم افزود: امروز دکترین ولایت که امام تاسیس کرد با اتکا به ارزش ها و مسیر اباعبدالله توانست انقلاب را به وجود بیارد و توسط امام حاضر ما مدیریت شده تا به این جا رسید و این دستاوردها تنها از آن رهبری و مردم است و از ان هیچ دولتی نیست .

فرحانی ادامه داد : رهبری قریب ۳۰ سال با دولت های مختلفی کار کرده است و هیچ کدام همه صحبت های آقا را گوش نکرده اند ولی مقام معظم رهبری با همه دولت ها همکاری کردند ولی در دولت های مختلف فرهنگ غربی و جریان نفوذ وارد کشور شد .

مشکلات خوزستان نتیجه تفکر غربی در دوران سازندگی است

وی تشریح کرد : مشکلات خوزستان نتیجه مدل غربی توسعه در مثلث سازندگی است زیرا روحیه اشرافی گری در جامعه به وجود آمد و مقام معظم رهبری در دولت های مختلف از مسئولین خواستند که برای مردم خوزستان کاری را انجام دهند و به داد مردم خوزستان برسند اما در دولت های مختلف تدبیری دیده نشد .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری توضیح داد :  طبق فرمایش رهبری مردم به انقلاب پایبندند و انقلاب میثاق ولایت و مردم است ولی مردم از تنبلی و تبعیض نگرانند و مقام معظم رهبری علاوه بر پدری به حمایت از همه دولت ها پرداختند ولی ما ما برخی مسائل اقتصادی و فرهنگی دارای مشکلاتی هستیم .

مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور به واسطه ناهماهنگی بین دولت ها با رهبری است

وی با بیان این که اصل انقلاب بر اساس میثاق انقلاب مردم و رهبری دارای رشد است ، افزود : دنیا از این موضوع متحیر است و از طرف دیگر در بسیاری از زمینه های فرهنگی و اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم که به واسطه ناهماهنگی دولت ها با رهبر انقلاب به وجود آمده است .

فرحانی ادامه داد : طبق گفته بیگانگان هر وقت مردم و حاکمیت هم سو هستند ایران غوغا می کند و هر وقت حاکمیت و مردمی هستند این دولت شکاف پیدا می کند و ما می توانیم نفوذ پیدا کنیم .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود : ولایت مداری دارای شاخص های قرآنی است ؛ تبعیت ، همدلی و در مقابل کفار با عزت ایستادن است و مردم باید در انتخابات پیش رو بر طبق شاخص های قرآنی و ولایی انتخابی صورت دهند .

وی در پایان اظهار داشت : ما با برجام و مذاکره مشکل نداریم بلکه با ترس مشکل داریم و افراد باید به فکر عزت ایران باشند .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:آرمان
ارسال نظرات