رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:
علاوه بر نظارت از مراکز تولید، نگهداری عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی پنج هزار و 340 مورد نیز از خوردوهای حمل این مواد بازدید شده است.
کد خبر: ۸۸۵۰۴۷۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در طول سال گذشته 101 پرونده تخلف از مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی در این استان به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

علی اشرفی افزود: پرونده های تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضایی استان زنجان در خصوص کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت:در سال گذشته، 10 هزار و 793 مورد در سطح این استان از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت و بازرسی انجام شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این نظارت و بازرسی ها 378 مورد موارد غیر بهداشتی مشاهده شده و درخصوص رفع موارد غیر بهداشتی به آنان تذکر کتبی و شفاهی داده شد.

اشرفی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 34 هزار و 39 کیلوگرم از فرآورده های پروتئینی و دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی معدوم شد.

وی تاکید کرد: در این مدت از سال و طی بازرسی و نظارت های انجام شده از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی 27 هزار و 231 کیلوگرم از این فرآورده ها ضبط شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر نظارت از مراکز تولید، نگهداری عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی پنج هزار و 340 مورد نیز از خوردوهای حمل این مواد بازدید شده است.

اشرفی با بیان اینکه در سال گذشته و طی این نظارت ها یک هزار و 179 مورد نیز نمونه برداری انجام شده است، افزود: این نمونه برداری از فرآورده های خام دامی در رستوران ها، تالارها و خودروهای حمل این فرآورده ها می باشد.

وی از مردم خواست، خریداران فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان متذکر شد: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی به حتم به مهر دامپزشکی و برچسب دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه دقت کنند.

اشرفی تاکید کرد: هنگام خرید مرغ از مراکز مجاز عرضه نیز باید مرغ های بسته بندی شده ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه کرد.

وی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

ارسال نظرات