یک کارشناس مسائل اقتصادی درگفتگو با«بسیج»:
دکتر معینی گفت: چطور می شود که با حقوقی که تقریبا 1 میلیون تومان باشد یک خانه معمولی در پایین شهر به قیمت 120 میلیون خریداری کرد؟
کد خبر: ۸۸۵۰۴۸۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴


دکتر معینی کارشناس مسائل اقتصادی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اقدامات دولت در خصوص رهایی مسکن از رکودی که ایجاد کرده است در جامعه اظهار داشت: یکی از وظایف دولت در سیاست های کلی، بخش اقتصادی، بازسازی بافت های فرسوده، ساخت مسکن بر اساس ارزش و تقاضا، و طرحی برای فراهم کردن خرید مسکن در قشر مستضعف ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دولت مسکن مهر مستضعفین را مزخرف خوانده است افزود: مشخص است این دولت اشرافی چندان اهمیتی برای قشر مستضعف قائل نیستند و هیچ جایگاهی را برای آن ها در ایران قرار ندادند. چطور می شود که با حقوقی که تقریبا 1 میلیون تومان باشد یک خانه معمولی در پایین شهر به قیمت 120 میلیون خریداری کرد؟

این کارشناس تصریح کرد: دولت موظف بود تا یک برنامه جامع و کامل جایگرین طرح مسکن مهر کند که متاسفانه در این مورد هم موفق نبود. تنها کاری که توانست برای مسکن انجام دهد جلوگیری از افزایش قیمت خانه در چند سال اخیر بود.

معینی در خصوص اقدامات دولت در پی کوتاه کردن دست دلال ها در امر مسکن عنوان کرد: دولت از جمله اقدامی که می توانست انجام بدهد، قرار دادن یک شرایط بانکی با سود کم درصد بود تا مستقیما با خود مردم ارتباط داده شود و به اینگونه دست دلال هایی که باعث افزایش قیمت می شدند، کوتاه شود.

ارسال نظرات