خبرهای داغ:
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان:

عضویت 20 هزار فعال کارگری در خانه کارگراستان سمنان

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان از عضویت 20 هزار فعال کارگری در خانه کارگراستان خبر داد و گفت: 15 هزار نفر از این کارگران در شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه هستند و مابقی در دیگر شهرستان ها مشغول به فعالیتند.
کد خبر: ۸۸۵۰۴۹۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، حبیب‌الله محقق دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کارگران از اول انقلاب با نظام همراه بوده اند، گفت: دفاع از حق و حقوق کارگران در بخش های مختلف با توجه به رسالت خانه کارگر، ارائه برنامه های آموزشی، فرهنگی برای ارتقاء و بالابردن کیفیت کار تولید و بالارفتن مهارت های فردی و اجتماعی کارگران از مهم ترین برنامه های خانه کارگر در استان سمنان است.

محقق با اشاره به اینکه کارگران از بودجه عمومی دولت و درآمد نفتی و گازی کشور نیز سهم می برند، بیان کرد: کارگران و بازنشستگان با حداقل ها  زندگی خود را پیش می برند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان همچنین تصریح کرد: جامعه کارگری چشم انتظار بهبود وضعیت معیشتی و ارتقاء جایگاه کارگران هستند.

وی با بیان اینکه با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود، اظهار کرد: باید یک چیزی در سفره کارگران گذاشته شود طوری که بهبود را در زندگی خود مشاهده کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه دولت در سال های اخیر اقدامات مناسبی برای کارگران انجام داده است، افزود: در سال های اخیر بیشترین خدمات به جامعه کاری از سوی دولت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد جمعیت استان سمنان را کارگران تشکیل می دهند، اظهار کرد: 115 هزار نفر در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

محقق همچنین تصریح کرد: 71 درصد از جمعیت استان سمنان نیز مشمول تامین اجتماعی هستند.

وی از عضویت 20 هزار فعال کارگری در خانه کارگراستان خبر داد و گفت: 15 هزار نفر از این کارگران در شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه هستند و مابقی در دیگر شهرستان ها مشغول به فعالیتند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان در ادامه افزود:  50 هزار نفر از کارگران و خانواده‌های آن‌ها از خدمات رفاهی، آموزشی و فرهنگی خانه کارگر بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه 9 هزار بازنشسته در خانه کارگر استان عضو هستند، گفت: با توجه به افزایش حقوقی بازتنشستگان در سال های اخیر در حال حاضر حقوقشان زیر یک میلیون تومان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با توجه به اینکه 50 درصد از بازنشستگان استان زیر یک میلیون تومان حقوق می گیرند، افزود: دولت باید برای افزایش حقوق بازنشستگان اقدامات لازم را انجام دهد.

محقق با اشاره به پایین بودن حقوق بازنشستگان بیان کرد: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به تصویب رسیده است که در سال 96 اجرایی خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با توجه به اینکه لایحه اصلاح قانون کار در دولت قبل به مجلس برده شد، گفت: در همان دولت نیز در کمیسیون ها پذیرفته نشد و با آن مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه این لایحه دوباره توسط دولت فعلی نیز به مجلس برده شد، اظهار کرد: این لایحه هفته های اخیر در مجلس رد شد.

محقق همچنین تصریح کرد: رئیس فراکسیون کارگری مجلس از دولت خواست که لایحه اصلاح قانون کار را از مجلس پس بگیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با تاکید براینکه قانون کار بعد از سالیان نیاز به اصلاحیه دارد، گفت: باید در کمیته های 3 جانبه این لایحه اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه اثری از لایحه قانون کار دیده نمی شود که جای تشکر دارد، بیان کرد: نمایندگان دولت در کمیته های ویژه این لایحه را بررسی و اصلاح کنند.

محقق با اشاره به اینکه 5 اردیبهشت روز کار و کارگر آغاز می شود، گفت: دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از واحدهای تولیدی، دیدار با خانواده های شهدا، شرکت در نماز جمعه و... از جمله ویژه برنامه های  هفته کارگر در استان سمنان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با اشاره به برگزاری جشن مبعث کارگری در استان بیان کرد: این جشن با حضور قشر زحمت کش کارگری 4 اردیبهشت ماه ساعت 17:30 در سالن تامین اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی از اعزام 500 کارگراستان سمنان در هفته کار و کارگر به مرقد امام(ره) خبر داد و گفت: جمعی از کارگران 11 اردیبهشت ماه سال جاری با ریاست جمهوری و وزیر کار دیدار خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها