با حضور جمعی از روحانیون و مسئولان دو کشور نخستین همایش بین‌المللی سرداران بدون مرز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۰۵۳۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری  بسیج از خراسان رضوی، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد در نخستین همایش بین‌المللی سرداران بدون مرز (روایت عشق) درباره این موضوع اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولات بسیاری در جهان اسلام به ویژه در منطقه خاورمیانه بوده؛ بدین‌ترتیب بسیاری از کشورهای منطقه با تأسی از آن تلاش دارند تا به اهداف نیکویش دست یابند.

وی افزود: کشور افغانستان در همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران جنگ ایران، توسط اشغالگران شوروی به اشغال درآمده که از آن دوران تاکنون در این دو کشور پیوسته شاهد مجاهدت‌های بسیار مرزبانان، مرزداران و سردارانی بزرگ در هر دو جبهه برای کمک به ملت افغانستان و ایران به صورت متقابل هستیم.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی بیان کرد: همایش بین‌المللی «سرداران بدون مرز؛ روایت عشق» برای تبیین و نکوداشت و بزرگداشت مقام سرداران بزرگ جبهه ایران و افغانستان است که این امر برای شناساندن رشادت‌ها، بزرگی‌ها و خوبی‌های هر دو ملت در راه اعتلای اهداف اسلامی و نیز معرفی این رشادت‌ها میان دو نسل گذشته در این دو کشور است.

وی با اشاره به شیطنت‌های مستکبرین برای ایجاد تفرقه میان ملت‌های ایران و افغانستان عنوان کرد: این ملت‌ها دارای قرابت فرهنگی بسیار زیادی با یکدیگر بوده که این تبادل فرهنگی سبب ایجاد وحدت اسلامی میان این کشورها خواهد شد.

هاشمی‌نژاد گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی با حضور انبوهی از حاضرین از کشور افغانستان سبب شده تا این قرابت تبیین شود و فرصت شناخت بیشتری برای نسل جدید فراهم شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها