کد خبر: ۸۸۵۰۷۷۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس پلیس فتا فا.ا.زنجان ضمن تاکید بر توصیه به شهروندان در خصوص استفاده نکردن از شبکه اجتماعی تلگرام گفت: سرورهای این پیام رسان در داخل کشور نیست و غالبا اطلاعات بارگذاری شده در این سرور توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

سرهنگ دوم آدینه لو افزود: ادمین اصلی تلگرام اراده جدی در برخورد با پدیده جرم درحوزه های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را ندارد.

ویدر ادامه اظهار داشت: بیشترین جرایم به ترتیب اولویت شامل برداشتهای غیر مجاز از حسابهای بانکی، مزاحمت های اینترنتی، موضوعات اخلاقی، نشر اکاذیب و کلاهبرداری است که البته با تلاشهای جدی که توسط پلیس سایبری کشور در حوزه‌های اطلاع رسانی و آموزش عمومی شهروندان انجام شده، شاهد کاهش برداشتهای غیر مجاز بوده‌ایم اما در این خصوص باید همکاری و تعامل سازمانها، بانک ها و مردم با این پلیس بیشتر شود.

رییس پلیس فتا فا.ا.زنجان تصریح کرد:‌ امروز شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام در ایران، با ترافیک بیشتری نسبت به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک که زمانی در صدر توجه کاربران ایرانی بودند، روبه‌رو هستند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه در هر صورت همواره در فضای مجازی مخاطراتی نیز وجود خواهد داشت و هیچگاه نمی توان امنیت ۱۰۰ درصدی برای این فضا متصور شد، شاید بهترین راهکار این باشد که کاربران این پیام رسان و سایر پیام رسان‌های اجتماعی پیش از استفاده، درباره مخاطرات این شبکه‌ها نیز اطلاعات لازم را کسب کرده و در استفاده از آنها دقت نظر کافی به خرج دهند تا امکان مواجهه با مشکلات بعدی را به حداقل برسانند.

ارسال نظرات