امام جمعه درگز در گفت‌وگو با «بسیج»:
امام جمعه درگز با اشاره به اینکه سطح فعلی فرهنگ در کشور نامطلوب است، گفت: اگر دولت روی مسایل فرهنگی کار می‌کرد دیگر شاهد مشکلات کشور در حوزهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نبودیم.
کد خبر: ۸۸۵۰۸۰۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
حجت الاسلام حسین ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص مسایل فرهنگی کشور گفت: خداوند در سوره حج فلسفه زمامداری را در اقامه نماز، احیای زکات، امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده است.
 
وی افزود: این سه محور معرف سه اصل مذهب، اجتماع و اقتصاد در جامعه هستند که همچنین ویژگی‌های یک جامعه با تراز اسلامی نیز محسوب می‌شود.
 
امام جمعه درگز با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره فرهنگ گفت: اگر فرهنگ یک مملکت اصلاح شود، تمام مشکلات یک مملکت حل می شود.
 
وی ادامه داد: اساسا فرهنگ هر جامعه هویت آن جامعه را تعیین می‌کند و در صورتیکه فرهنگ اصلاح نشود؛ در کشور وابستگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به وجود می‌آید برای کشور یک خطر است.
 
خطیب جمعه درگز خاطرنشان کرد: این فرهنگ قرآنی اهل بیت(ع) و شهداست که ما با آن باقی مانده‌ایم؛ که باید هر چه بیشتر تقویت شود.
 
وی افزود: از اینرو دشمن به دنبال از بین بردن فرهنگ‌های غنی و انقلابی جامعه ما هستند و با ابزارهایی که در اختیار دارد به دنبال آسیب رساندن به آن است.
 
حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مدارس مهد فرهنگ کشور هستند، گفت: متاسفانه در کشور ما دانشگاه‌ها و مدارس از فرهنگ انقلاب ما فاصله گرفته‌اند که باید این فاصله‌ها کمتر شود.
 
وی ادامه داد: اگر فرهنگ در جامعه ما درست شود؛ رحمت و رافت در جامعه بیشتر می‌شود.
 
خطیب جمعه درگز به نقش دولت‌ها در تحقق فرهنگ انقلابی تاکید کرد و گفت: نقش دولت‌ها در زمینه تحقق فرهنگ خیلی اهمیت دارد که متاسفانه عموما دولت‌ها در زمینه‌سازی و تحقق آن غافل هستند و اغلب سرگرم مسایل سیاسی و حزبی خود هستند که برای جامعه مفید نخواهد بود.
 
وی با بیان اینکه سطح فعلی فرهنگ در کشور نامطلوب است افزود: اگر دولت روی مسایل فرهنگی کار می کرد دیگر شاهد مشکلات کشور در حوزهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نظیر ویژه‌خواری، اختلاس، حقوق‌های نجومی، رباخواری، اختلاف طبقاتی و بی‌نظمی‌های اجتماعی نبودیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها