رئیس اتحادیه پوشاک مشهد بیان داشت: کشور ما دارای فرهنگ غنی است و عرضه پوشاکی که منافی عفت است از جمله مانتوهای جلوباز ریشه در ضعف فرهنگی دارد.
کد خبر: ۸۸۵۰۸۳۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
سید مهدی لسان طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص وضعیت بازار پوشاک ایرانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت رکود و علی رغم برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و به علت عدم نقدینگی، بازار پوشاک ایرانی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه پوشاک ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: ما از نظر ظرفیت تولید پوشاک نیاز به کشورهای دیگر نداریم.

 لسان طوسی با اشاره به واردات پوشاک با برچسب ترکیه و عرضه آن با قیمتی پایین ابراز داشت: از آنجا که هزینه تولید پوشاک در ترکیه بالا است بنابراین این کشور سفارش تولیدات خود را به کشور چین می‌دهد و با برچسب ترکیه به ایران وارد می‌کند. در حقیقت پوشاک ترک که با قیمت پایین در بازار ما عرضه می‌شود تولیدات بی‌کیفیت چین است.

وی عنوان داشت: هزینه تولید پوشاک در ایران یک سوم هزینه‌های ترکیه است بنابراین ترکیه اظهار تمایل به ایجاد تولیدات و تکنولوژی در کشور ما است.

 رئیس اتحادیه پوشاک مشهد در پاسخ به این سوال که چرا بر روی تولیدات داخلی ما برچسب ترک می‌خورد؟، اظهار داشت: بسیاری از مراکز تولیدی که نمی‌توانند به سود دلخواه برسند لذا روی کالای خود برچسب ترک را می‌زنند تا اولا به سود دلخواه خود برسند و ثانیا با توجه به اقبال عموم مردم به پوشاک ترک، عرضه کالای خود را بالا ببرند.

 وی خاطرنشان کرد: ما در دهه ۵۰ همتراز با کشور ایتالیا که دومین کشور در عرصه پوشاک بود قرار داشتیم.

 لسان طوسی ادامه داد: سال‌ها کشورمان پارچه‌های خود به ویژه فاستونی را به کشورهای خارجی صادر می‌کرد ولی متاسفانه پس از آن با واردات پوشاک چینی ضربه بزرگی بر ما در این عرصه وارد شد.

وی تاکید داشت: زمانی کشور ما به جایگاه اول خود در عرصه پوشاک و پارچه برمی‌گردد که جلوی واردات از مبادی ورودی گرفته شود؛ در این صورت ما در دو سال آینده یکی از بزرگترین صادر کنندگان خواهیم بود.


رئیس اتحادیه پوشاک مشهد در بخش دیگر سخنان خود در خصوص عرضه پوشاک که با فرهنگ و دین ما سنخیت ندارد، بیان داشت: کشور ما دارای فرهنگ غنی است و عرضه پوشاکی که منافی عفت است از جمله مانتوهای جلوباز ریشه در ضعف فرهنگی دارد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه وجود ماهواره‌ها، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که مردم و بویژه جوانان به سمت مدهای غربی بروند و از آنجا که تقاضای مشتری به سمت اینگونه لباس‌ها بیشتر است بنابراین فروشگاه‌ها نیز چنین لباس‌هایی عرضه می‌کنند و ما نسبت به این موضوع دغدغه زیادی داریم.

 لسان طوسی بر استفاده از ظرفیت دانشجویان در رشته طراحی مد تاکید کرد.

وی در پایان اظهار داشت: ما در سطح کشور مراکزی که پوشاک ایرانی اسلامی تولید می‌کند را داریم اما متاسفانه بانک اطلاعاتی کاملی از اینکه این مراکز چه تعداد هستند را نداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها