حجت الاسلام آقا جانی در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس حوزوی گفت: امام موسی کاظم(ع) نیز از این قاعده مستثنی نبودند و آن همه زندان و مرارت و سختی ها نشان می دهد که زندگی ایشان تمام عیار سیاسی بوده است.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۱۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
حجت الاسلام مهدی آقا جانی کارشناس حوزوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: همه انبیاء و اولیاء الهی تمام عمرشان را در راه مبارزه با ظلم و فساد سپری کردند.

وی افزود: امام موسی کاظم(ع) نیز از این قاعده مستثنی نبودند و آن همه زندان و مرارت و سختی ها نشان می دهد که زندگی ایشان تمام عیار سیاسی بوده است درست بر عکس دینداری اکثر ما امروز که نه در آن شهادت است و نه اسارت.

حجت الاسلام آقا جانی تصریح کرد: تعریف آنها از دین سراسر مسئولیت پذیری بوده است ما نباید به راحتی از زندان طولانی امام موسی کاظم (ع) عبور کنیم اگر مردم همان زمان هم که مدعی دین بودند از این حادثه عبور نمی کردند نه زندان اتفاق می افتاد و نه شهادت ایشان. همان زمان هم دینداری های غیر مسئولانه و عافیت طلبانه داشتیم و مردم نباید اجازه می دادند رهبر و مقتدای آنها در زندان باشد.

وی گفت: این برای همه دروان ها صادق است که اگر مردم ساکت بنشینند و قیام برای خدا را نداشته باشند. لازمه قیام الهی هم عنصر اصلی آن آگاهی است. آگاهی به زمان از ضرورت هاست و بعد از آن امید به آینده و توکل بر خدا باید داشته باشیم. مقاومت و ایسشتادگی و تحمل و از خود گذشتگی از عناصر اصلی برای داشتن قیا م برای خدا است.

ارسال نظرات