خبرهای داغ:
دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) انجام داد:

امضا تمدید تفاهم با دانشگاه مطالعات زبان‌های خارجی پکن امضا شد

طی نشست و دیدار هیات عالی رتبه دانشگاه مطالعات زبان های خارجی پکن با رئیس و معاون بین الملل دانشگاه روز شنبه 2 اردیبهشت ماه و در راستای گسترش همکاری بین دو دانشگاه تمدید تفاهم نامه همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با دانشگاه مطالعات زبان های خارجی پکن امضا شد
کد خبر: ۸۸۵۰۹۶۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، هیات عالیرتبه دانشگاه مطالعات زبان های خارجی پکن  متشکل از رییس دانشگاه ، رییس دفتر بین المللی، رییس دانشکده آسیا و افریقا، رییس بخش دانشجویی، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مطالعات زبانهای خارجی پکن از دانشگاه بازدید کردند.

هیات دانشگاه مطالعات زبانهای خارجی پس از بازدید از امکانات مرکز آموزش زبان خارجی دانشگاه  با دانشجویان چینی دانشگاه دیدار کردند. در این دیدار  دکتر وکیلی فرد رییس مرکز آموزش زبان فارسی نیز در خصوص وضعیت آموزش زبان فارسی، امکانات، ظرفیت های این مرکز با هیات چینی گفتگو کرد.

همچنین طی نشستی هیات چینی با رییس دانشگاه، هیأت رییسه و روسای دانشکده ها در محل دفتر ریاست دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار دکتر بیات، معاون امور بین الملل ضمن خوشامدگویی به هیات چینی، به سابقه همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی با دانشگاه مطالعات زبان های خارجی پکن در سال های گذشته اشاره کرد.

دکتر نایینی رییس دانشگاه در این نشست ضمن خوشامد گویی به هیات چینی بیان داشت:دانشگاه بین المللی امام خمینی ره دارای توانمندی های زیادی است. وی ضمن معرفی دانشکده ها و گروه های آموزشی موجود در دانشگاه ، مراکز آموزشی و پژوهشی و معرفی مرکز آموزش زبان فارسی آن را اولین مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی در ایران دانست.

دکتر نائینی ضمن اشاره به تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه گفت :دانشگاه بین المللی امام خمینی ره دارای تعداد قابل ملاحظه ای دانشجوی چینی است در ادامه آمادگی دانشگاه برای همکاری با دانشگاه مطالعات زبان های خارجی پکن در زمینه های آموزش زبان فارسی، تبادل استاد، تالیف پروژه های تحقیقاتی مشترک و پذیرش دانشجو در مقطع دکترا به صورت مشترک را اعلام نمود و در پایان ابراز امیدواری کرد تمدید تفاهم نامه همکاری دو دانشگاه به مرحله عملیاتی برسد.

آقای دکتر پونلونگ، رییس دانشگاه مطالعات زبان های خارجی پکن نیز از حضور در ایران ابراز خرسندی نمود و از مسئولان دانشگاه به خاطر فراهم کردن شرایط میزبانی آنان تشکر و قدردانی کرد و از پیشنهادات دکتر نائینی استقبال نمود و ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه را به مرحله عملیاتی برسد.

وی همچنین با معرفی دانشگاه مطالعات زبان های خارجی آنرا  یکی از دانشگاه های ممتاز در چین  عنوان کرد و گفت:  84  زبان خارجی در این تدریس می شود و دانشگاه مطالعات زبان های خارجی دانشگاه سفیر پرور است بطوریکه سفیر کنونی و سابق چین در ایران فارغ التحصیل این دانشگاه بوده اند.

 

وی  در ادامه افزود:در این دانشگاه علاوه بر زبان های خارجی، اقتصاد، علوم سیاسی، روابط بین الملل و خبرنگاری نیز تدریس می شود و با 22 دانشگاه جهان  تفاهم نامه همکاری داریم و از اساتید این دانشگاه برای آموزش زبان فارسی به دانشگاه مطالعات زبان های خارجی  استقبال می کنیم.

دکتر بیات معاون امور بین الملل نیز ضمن استقبال از درخواست طرف چینی، گفت: ریاست  محترم دانشگاه دکتر نائینی تمایل دارند رشته زبان چینی را در دانشگاه راه اندازی نمایند و می توانیم در خصوص چین شناسی و زبان چینی بیشتر همکاری داشته باشیم  و پیشنهاد داد تا کسی که برای تدریس زبان فارسی به چین اعزام می شود شرایط تحصیل در دانشگاه مطالعات زبان های خارجی را نیز برای او فراهم نمایند. 

دکتر بیات در ادامه گفت ما سعی داریم از دانشجویان چینی دانشگاه برای تدریس زبان چینی در دانشگاه استفاده نماییم .

در ادامه دکتر عادلفر، رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، به برگزاری کارگاه آموزشی مناسبات فرهنگی ایران و چین که در تاریخ 16 اردیبهشت در دانشکده علوم انسانی توسط استاد دانشگاه نانکای چین برگزار خواهد شد اشاره نمود و از مشارکت و همکرای دانشجویان چینی در دوره های ایرانشناسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی ره  استقبال نمود.

دکتر طاهری معاون دانشجویی دانشگاه نیز ضمن خوشامدگویی به هیات چینی ، با اشاره به اینکه خوابگاه های دانشجویی دانشگاه به بهترین وجه بازسازی شده اند درخواست دسترسی اساتید گروه زبان فارسی به اسناد موجود در ترکستان چین در خصوص ارتباط ایرانیان با چینی ها در دوره اشکانیان را مطرح نمود.

رییس دانشگاه مطالعات زبان های خارجی پکن نیز ضمن ابراز تمایل همکاری در خصوص درخواست دکتر طاهری گفت: ما نیز برای دانشجویان ایرانی و مسلمان امکانات و شرایط مناسبی در خوابگاه ها ایجاد کرده ایم  و از دانشجویانی که برای فراگیری زبان چینی به دانشگاه ما بیایند استقبال می نماییم.

دکتر وکیلی فرد نیز ضمن خوشامدگویی مجدد به هیات چینی گفت: ما حتی می توانیم دانشجوی چینی برای فراگیری زبان انگلیسی پذیرش نماییم و متقاضیان دانش افزایی زبان فارسی در چین می توانند جهت تکمیل دانش زبان فارسی خود به دانشگاه ما بیایند.

دکتر ستوده نیا رییس دانشکده فنی و مهندسی نیز ضمن خوشامدگویی به هیات چینی گفت: در دانشکده فنی و مهندسی تمام رشته های مطرح جهان را داریم و می توانیم در زمینه مهندسی  رشته کامیپوتر و علوم کامپیوتر همکاری مشترک داشته باشیم.

دکتر قاسمی رییس مرکز پژوهشی آینده پژوهی دانشگاه نیز ضمن بیان اینکه هم زمینه همکاری و هم تمایل و اراده همکاری بین دو طرف موجود است دو پیشنهاد را مطرح کرد 1 – برگزاری همایش مشترک تحت عنوان آینده روبط ایران و چین 2- تبادل استاد در زمینه علوم سیاسی و روابط بین الملل بین دو دانشگاه.

در پایان جلسه تمدید تفاهم نامه همکاری بین دو  دانشگاه توسط روسای دو دانشگاه امضا شد.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار