خبرهای داغ:
نخست‌وزیر ترکیه گفت موضع این کشور درباره مبارزه تروریسم شفاف است و اکنون زمان آن رسیده که واشنگتن در خصوص همکاری با آنکارا در این زمینه تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۷۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید آمریکا باید درباره همکاری با ترکیه در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش تصمیم بگیرد. 

 

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: موضع ترکیه در زمینه مبارزه با گروه داعش کاملا آشکار و شفاف است. نحوه همکاری ترکیه در این زمینه به مقامات آمریکا اعلام شده است؛ اکنون طرفی که باید تصمیم بگیرد، آمریکا است. 

 

نخست وزیر ترکیه گفت: رئیس جمهور اردوغان از 17 تا 19 مه به آمریکا سفر می کند و با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفتگوهای مفصلی خواهد داشت. 

 

ییلدیریم تاکید کرد: نحوه حرکت ما با توجه به این گفتگوها مشخص خواهد شد. 

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت حزب جمهوریت خلق به دیوان عالی اداری ترکیه برای ابطال نتیجه همه‌پرسی تغییر قانون اساسی این کشور نیز گفت: ما به مردم مراجعه کردیم و مردم تصمیم خود را گرفتند. شکایت به دادگاه‌ها درباره نتیجه همه‌پرسی گزینه دموکراتیک نیست. 

 

نخست وزیر ترکیه در ادامه افزود: نه تنها حزب جمهوریت خلق بلکه دیگران نیز حق اعتراض دارند و می‌توانند از این حق استفاده کنند، اما مردم حرف خود را گفته‌اند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها