نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: امروز اگر بخواهیم با تحریم مقابله کنیم نیازمند مدیران انقلابی و دولت انقلابی هستیم چراکه تحریم تنها و تنها باروحیه انقلابی و با مدیران انقلابی قابل شکستن است
کد خبر: ۸۸۵۰۹۸۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان که در حسینیه ثار الله سپاه ناحیه خرم آباد بر گزار شد اظهار داشت: شهدای دانشجو پیشتازان عرصه بصیرت و معرفت هستند برای اینکه شهدای دانشجو راه و هدف را خوب شناخته و وظیفه خود را خوب تشخیص داده‌اند که در کدام سنگر حضور پیدا کنند سنگر علم یا سنگر جنگیدن.

وی افزود: شهدای دانشجو بعد از معرفت هدف و راه و مسیری که انتخاب کرده‌اند نقش‌آفرینی آن‌ها بسیار تأثیرگذار بوده است ازاین‌رو این شهیدان، شهیدان عرصه معرفت و بصیرت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تسلیت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) عنوان کرد: امروز نیز راه قیام و شهادت و انقلاب و مسیر انقلابی و روحیه انقلابی است که حلال مشکلات است و این درس امام موسی بن جعفر(ع) است که درزمانی که تمام دشمنان خود را برای ضربه زدن بسیج کرده و از همه ترفندها و شیوه‌ها استفاده می‌کنند روش مبارزه انقلابی قیام و شهادت است.

وی بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند هرکجا ما باروحیه انقلابی وارد شدیم پیروز شدیم و هرکجا از روحیه انقلابی غفلت کردیم شکست خوردیم این مفهوم را دارد و امروز نیز دشمنان با به کار بستن هر شیوه‌ای از جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و به تعبیر خودشان همه گزینه‌های روی میز تلاش می‌کنند مسیر انقلاب را منحرف سازند و در چنین شرایطی باسیاست و روش روحیه انقلابی می‌توان مقابله کرد که این مهم نیازمند مدیریت انقلابی است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: اگر در برابر آمریکا قرار می‌گیریم شجاعت، شهامت و روحیه انقلابی می‌خواهد و اگر می‌ترسیم و می‌گوییم آمریکا گاوی است که با شاخ گاو نباید بازی کرد یعنی ترس در برابر آمریکا و کسانی که این فکر و روش رادارند و قائل به تعامل با آمریکا هستند یقیناً نمی‌توانند در برابر تهدیدات و توطئه‌ها ایستادگی کرده و عقب‌نشینی می‌کنند.

وی راه ائمه اطهار علیهم‌السلام را راه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان دانست و گفت: امروز اگر بخواهیم با تحریم مقابله کنیم نیازمند مدیران انقلابی و دولت انقلابی هستیم چراکه تحریم تنها و تنها باروحیه انقلابی و با مدیران انقلابی قابل شکستن است و مدیرانی که در عرصه تولید و اشتغال ورود پیدا کنند با تکیه‌بر توان داخلی رشد اقتصادی را در جامعه ایجاد می‌کنند نه کسانی که چشم طمع به بیگانگان دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تأکید کرد: اگر در برابر تهدید نظامی دشمن مقابله کنیم نیازمند به مدیران، مسئولان، دانشجویان، روحانیت و عالمان شجاع هستیم که از تشر آمریکا عقب‌نشینی نکند و این شیوه ائمه اطهار بوده است. آیا می‌توانیم یک مورد پیدا کنیم که ائمه علیهم‌السلام تعامل با خلفای معاصر کرده باشند بلکه آن‌ها همیشه ظلم و جنایت و خیانت خلفای جور را به رخ کشیده‌اند.

به گفته وی یکی از سیاست‌های امام موسی بن جعفر(ع) ایجاد آگاهی و بصیرت در جامعه بود و مسئله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دیگر مسئله‌ای بود که ایشان دنبال می‌کردند.

آیت‌الله میرعمادی فرهنگ ایثار و شهادت را تحول‌آفرین، انسان‌ساز، عزت بخش و ثمره قدرت و اقتدار توصیف و اظهارداشت: مبادا روحیه ایثار به روحیه اشرافی گری و روحیه شهادت به روحیه تن‌پروری تبدیل شود.

وی بابیان اینکه مسئله وظیفه‌شناسی دیگر سیاستی است که ائمه اطهار علیهم‌السلام آن را دنبال کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هر حرکتی که بدون رضایت ولایت باشد باطل است و حرکت باید بر مبنای ولایت باشد چراکه سرپیچی از فرمان ولایت سرپیچی از فرمان خداست و تاریخ انقلاب اسلامی نیز نشان داده است هر حرکتی که برخلاف مسیر ولایت و رهبری بوده به ضلالت و گمراهی رفته است و پیام شهیدان حرکت بر مسیر ولایت است که سبب مصونیت انسان از هرگونه آسیب و خطری می‌شود.

  • انتهای پیام/ز
ارسال نظرات