خبرهای داغ:
اولین گروه از شهروندان مظلوم کفریا و فوعه که پس از ساعات طولانی کارشکنی و سنگ‌اندازی گروه‌های تروریستی توانسته بودند از منطقه تحت سیطره آنها وارد حلب شوند، پس از اسکان موقت در منطقه جبرین، به استان‌های دیگر از جمله حمص برای اسکان دائمی منتقل شدند.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۹۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرانجام دومین بخش از مرحله نخست توافق مبادله با  ساعت‌ها تاخیر و کارشکنی گروه‌های تروریستی با ورود سه هزار نفر دیگر از اهالی مظلوم شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه به شهر حلب پایان یافت.

این توافق بر خروج هشت هزار نفر از ساکنان کفریا و فوعه در مقابل اخراج تمام افراد مسلح و اطرافیانشان از مناطق الزبدانی و مضایا به سمت شهر ادلب تصریح می‌کند تا به این ترتیب این مناطق از وجود افراد مسلح پاکسازی شود.

همچنین حدود یک هفته پیش پنج هزار نفر از اهالی فوعه و کفریا پس از خروج از این مناطق و توقف کوتاه در حلب به سمت اماکن اختصاص یافته برای آنها در برخی شهرهای سوریه از جمله لاذقیه، حمص و دمشق منتقل شدند.

در مقابل ورود سه هزار نفر از اهالی کفریا و فوعه به حلب در دور دوم توافق مبادله پس از آنکه تروریست‌ها بیش از دو روز آنها را معطل نگه داشته و در معرض آزارهای شدید قرار داده بودند،  15 اتوبوس حامل 500 فرد مسلح به همراه اطرافیانشان از الزبدانی و سرغایا و الجبل الشرقی وارد منطقه الراشدین در غرب حلب شدند.

بر اساس این گزارش، اهالی فوعه و کفریا پس از ورود به حلب در مرکز اسکان موقت در منطقه جبرین در جنوب شرقی حلب اسکان یافتند.

اهالی مظلوم کفریا و فوعه پس از اقامت موقت در منطقه جبرین حلب در ادامه به مناطقی که برای اسکان دائمی آنها در استان‌های لاذقیه، حمص و حومه دمشق اختصاص یافته است، منتقل شدند.

در مقابل خروج هشت هزار نفر از اهالی کفریا و فوعه، 2700 فرد مسلح از شهرک‌های زبدانی، مضایا و  الجبل الشرقی اخراج و به ادلب منتقل شدند، همچنین 27 نفر از اتباع قطری از جمله شاهزادگان که در بازداشت گروه‌های عراقی بودند پس از خروج تعداد مورد توافق از کفریا و فوعه آزاد شدند، قطر به عنوان یکی از مهمترین حامیان گروه‌های تروریستی از طرف‌های اصلی در اجرای این توافق بود.

 تروریست‌ها در جریان خروج اولین گروه از اهالی کفریا و فوعه که تعدادشان پنج هزار نفر بود، آنها را چندین روز معطل نگه داشته و در یک جنایت هولناک، یک تروریست تکفیری خود را در میان این شهروندان مظلوم منفجر کرد که به شهید و زخمی شدن بیش از 300 نفر منجر شد.

منطقه «حسیاء» در شرق حمص از جمله مناطقی است که برای اسکان اهالی مظلوم کفریا و فوعه اختصاص یافته است، کودکان، زنان و سالخوردگانی که اگر جهنم مرگ و موشک‌ها نبود که در طول دوره محاصره همراهشان بود، موطن اصلی‌شان را ترک نمی‌کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها