عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

زیر ساخت مناسب عامل موثری در کنترل مفاسد اقتصادی است/مفسد اقتصادی نمی تواند شعار رونق اقتصادی دهد

هدایت الله خادمی گفت: زیر ساخت مناسب می‌تواند عامل موثر در کنترل مفاسد اقتصادی محسوب شودفنلاند ، برنامه ریزی و سیاستگذاری لازم را انجام داده تا اختلاس اقتصادی را شناسایی و جهت رفع آن اقدامات موثری انجام دهد.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۰۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: باید زیرساخت‌های اقتصادی کشورمان را به گونه‌ای درست کنیم تا بتوانیم حرکت حرکت از فقر را به سمت رفاه، از وابستگی فنی به سمت استقلال و پیشتازی در علوم برویم.

وی با بیان اینکه زیر ساخت مناسب می‌تواند عامل موثری در کنترل مفاسد اقتصادی محسوب شود افزود: کشورهایی همچون فنلاند ، برنامه ریزی و سیاستگذاری لازم را انجام داده تا بتوانند عوامل انگیزه ای  و تحریک اختلاس اقتصادی را شناسایی کنند و در جهت رفع آن اقدامات موثری انجام دهند.

خادمی در خاتمه افزود: مفسد اقتصادی نمی‌تواند رونق تفکر اقتصادی را برای استراتژی های توسعه در بر داشته باشد. هر کشوری با توجه به قوانین و فرهنگ و میزان فساد در آن کشور، مجازات هایی را اعم از زندان و انفصال از شغل و جریمه نقدی تا اعدام و حبس ابد را برای متخلفین اقتصادی و دولتی تعیین می‌کنند. در کشور فنلاند فساد اقتصادی در حد مبالغ فراوان داخل کشورمان نیست بلکه در حدی است که اگر فردی دولتی و غیر دولتی نتواند مالیات خود را بپردازد و یا راه فراری را یافته باشد جزو مفسدین اقتصادی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار