همزمان با آغاز نیمه اول سال، قیمت گوجه فرنگی به دلیل آنچه عرضه کنندگان آن، کمبود تولید مقطعی مطرح می‌کنند، به کیلویی ۵۰۰۰ تا بیش از ۷۰۰۰ تومان در بازار مصرف رسیده است.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۳۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت گوجه فرنگی طی چند روز اخیر روند رو به افزایشی گرفته است و حداقل کیلویی ۴۰۰۰ تومان در مغازه های جنوب شهر و در دست‌فروشی‌ها فروخته می شود.

بر اساس آخرین گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی اقلام خوراکی در سطح پایتخت که در هفته منتهی به ۲۵ فروردین ماه استخراج شده است، گوجه فرنگی به صورت میانگین کیلویی ۴۲۱۱ تومان در سطح شهر عرضه شده است که ۴.۹ درصد نسبت به هفته قبل از آن و ۲۷.۲ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش قیمت داشته است.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: گوجه فرنگی امسال در برخی نقاط کمتر تولید شد و همین عامل باعث افزایش قیمت این محصول به صورت نسبی در بازار شده است اما قیمت منطقی این محصول در شرایط کنونی نهایتا کیلویی ۵۰۰۰ تومان است.

وی افزود: اگر در منطقه‌ای قیمت گوجه فرنگی بیش از حد گران شده است از مردم تقاضا می‌کنیم آن را به اطلاع اتحادیه برسانند تا بازرسان با گران‌فروشان برخورد کنند اما هم اکنون قیمت گوجه فرنگی گلخانه‌ای کیلویی ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و گوجه فرنگی بوته‌ای کیلویی ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است که حداکثر باید با سود ۳۰ تا ۳۵ درصدی به دست مصرف کنندگان برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: گوجه فرنگی هر ۱۵ روز یکبار از منطقه‌ای وارد منطقه دیگر می‌شود و اگر کشاورزان یک منطقه امسال به تولید این محصول نپرداخته باشند با کمبودهای مقطعی کوتاه‌مدت مواجه می شویم.

مهاجران گفت: اما به زودی گوجه‌فرنگی تولید دزفول وارد بازار می‌شود و قیمت‌ها به حالت تعادلی بازخواهد گشت که البته می‌توان پیش‌بینی کرد سال آینده در همین مقطع زمانی قیمت گوجه‌فرنگی به دلیل تولید بیش از حد، آنقدر کاهش پیدا می‌کند که پاسخگوی هزینه حمل و نقل آن هم نباشد.

ارسال نظرات