مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام دانشگاه کردستان با حضور اساتید و جمعی از دانشجویان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۳۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محفل انسی با شهدا به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان و به مناسبت چهارمین سالگرد تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام، در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

مدرس قران کریم و معارف اسلامی دانشگاه زاهدان در این مراسم، اظهار کرد: آن طور که در قاموس‌نامه معارف دینی و به ویژه در کتاب نهج‌البلاغه امیرالمومنین مشاهده می‌شود، گمنام بودن یکی از ویژگی‌های اهل ایمان و تقوی است که خالصانه جان خود را برای حفظ کیان و آیینشان در طبق اخلاص گذاشتند.

مهدی کامبوزیا خاطرنشان کرد: همانند شهدای عزیز گمنام، گمنام‌بودن نه فقط در عرصه حیات، بلکه در عرصه ممات نیز، تعریفی نو دارد.

وی به آیات قرآن در مورد شهدا اشاره کرد و افزود: بر مبنای آیات قرآنی و با نوای ابدی مقام شهید و شهادت را هم سطح مقام پیامبران و اولیای خدا قرار داده‌اند.

فرزند شهید پروفسور کامبوزیا عنوان کرد: آرامش و آسایش کنونی ما مدیون خون شهدا است و به حرمت و برکت خون جان باختگان بی‌ادعا ما در این محفل اکنون دور هم جمع شده‌ایم، آنها خالصانه رفتند ولی امیدوارم ما که مانده‌ایم قدردان خون ریخته آن بزرگواران باشیم.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: جامعه نیاز به حرکت و پویایی دارد، از سختی و مشکلات نهراسید این راه به راحتی هموار نشده است، حکومت جمهوری اسلامی آرزوی بزرگان نظام بوده است در حفظ و نگهداری و صیانت از آن خاضعانه بکوشید.

این مدرس قرآن و تعالیم اسلامی دانشگاه زاهدان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با مجاهدت شهیدان گمنامی که جز استخوان‌هایشان چیزی از جسمشان نمانده، اما عظمت، شکوه غیرت و روحشان دنیا را فراگرفته است، به بار نشسته است.

کامبوزیا با بیان اینکه شهادت اوج تعالی انسان است، افزود: شهادت به معنای کشته‌شدن و جهاد در راه خداست، شهیدان مقاومت و پویایی جامعه را تضمین و به آن ظرفیت روحی می‌بخشند.

وی در پایان اظهار کرد: پرمحتواترین عنوان در راستای تکامل انسان، از دیدگاه متون اسلامی واژه «شهید» است.

ارسال نظرات