خبرهای داغ:
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: دولت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه بحث طلاق مبلغ 4 هزار میلیارد ریال به استان اصفهان اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۵۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردستان؛محمود ابراهیمی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان اردستان افزود: این اعتبار در سه مرحله به اداره های دست اندرکار در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت می شود و تاکنون دو مرحله آن نیز تحویل و مرحله سوم پس از تایید استانداری پرداخت می شود

وی با بیان این که امروز بحث طلاق بعنوان اولین چالش اجتماعی در سطح استان اصفهان مطرح است تصریح کرد: متاسفانه آمار طلاق در استان بالا بوده و از هر 4 فقره ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: چالش های دیگری از جمله مصرف مواد مخدر، حاشیه نشینی و مسائل اخلاقی نیز از چالش های اجتماعی و فرهنگی استان محسوب می شود.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: با نگاه امنیتی که قبلا وجود داشت و آمار و ارقام به مردم گفته نمی شد زمینه بروز مسائل اجتماعی بوجود آمد.
ابراهیمی افزود: با ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به این بحث و توجه ویژه دولت تدبیر و امید نگاه ها به این مقوله تغییر یافت و اخلاق و احترام به مردم جایگزین نگاه امنیتی و غیر واقعی شد ضمن این که دخالت ثمن ها در امور اجتماعی بیشتر شده و اثر بخش بوده است.
وی خاطر نشان کرد: اجتماعی کردن امور، استفاده از سرمایه های اجتماعی، پرهیز از بی احترامی و حرمت شکنی شخصیت های بزرگ کشور ، استفاده از سرمایه اقتصادی و اجتماعی جامعه و استفاده از احزاب و ثمن ها و تقسیم کار ملی باید در اولویت قرار گیرد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: در استان در حال برنامه ریزی برای بحث طلاق هستیم و استفاده از کارشناسان و امضا تفاهم نامه بین دستگاه های مربوطه و انجام کار محله محور و درگیر کردن خانواده ها در برنامه ها از جمله اقدام های در دست اجرا است.
فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: کارگروه اجتماعی در سال 95 با برگزاری 11جلسه و 59 مصوبه که 55مصوبه آن اجرائی شده تلاش کرده است راهکار مناسب برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی ارائه کند.
علیرضا غیور افزود: یکی از شاخصه های خوب کارگروه حساسیت روی بحث فرهنگی است که 71 درصد مصوبه ها را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان این که آسیب های اجتماعی دردی است که بردامن جامعه گذاشته شده تصریح کرد: باید واقعیت ها را مدنظر قرار داد و با همدلی و همکاری یکدیگر در جهت رفع مشکل های جامعه قدم برداشت.
فرماندار اردستان خاطر نشان کرد: چالش های موجود شهرستان شامل نبود اورژانس اجتماعی ،نبود مرکز رصد رفتارهای پرخطر اجتماعی ،کمبود مرکز مراقبت های روانی و عدم فعال سازی ثمن های اجتماعی و کمبود روحیه نشاط و شادابی در جامعه از جمله این چالش هاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها