در دیدار امام جمعه ساوه با مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی مطرح شد؛

ایجاد 2700 شغل توسط کمیته امداد در استان مرکزی/نقش توسعه چرخه اشتغال در کاهش ناهنجاری های اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: کمیته امداد استان مرکزی سال گذشته با فراهم کردن دو هزار و 700 فرصت شغلی برای مددجویان با هدف توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت، توانست رتبه برتر در حوزه اشتغال را در استان به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۷۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ساوه با اشاره به نقش کمیته امداد در بحث توانمندسازی محرومان گفت: امروز توسعه چرخه اشتغال به عنوان یکی از اولویت‌های نهادهای حمایتی نقش بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان ساوه و مهاجرپذیری این شهررستان بر نقش کمیته امداد در حمایت از نیازمندان تاکید کرد و گفت: مسئولیت این نهاد در این شهرستان بسی سنگین‌تر از سایر شهرهای دیگر استان است و از آنجاکه محروميت‌زدائی و کمک به قشرهای آسيب‌پذير از مهمترين اهداف شکل‌گيری این نهاد مردمی است، با همدلی و هماهنگی بيشتر‌، اين نهاد می‌‌‌تواند در رفع مشکلات و رسيدگی به امور محرومان گام‌های موثری بردارد.

امام جمعه شهرستان ساوه تصریح کرد: انجام طرح‌های خودکفایی باید همواره در اولویت برنامه های این نهاد مقدس قرار گیرد. و برای تحقق این طرح‌ها در بین افراد نیازمندِ جامعه و مدجویان، موضوع آموزش و پیگیری امور تا حصول نتیجه و نظارت‌ها باید همواره مدنظر جدی متولیان امر قرار گیرد.


ایجاد 2700 شغل توسط کمیته امداد در استان مرکزی

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای توانمندسازی مددجویان گفت: کمیته امداد استان مرکزی سال گذشته با فراهم کردن دو هزار و 700 فرصت شغلی برای مددجویان با هدف توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت، توانست رتبه برتر در حوزه اشتغال را در استان به خود اختصاص دهد.

وی افزود: از این میزان فرصت شغلی، نزدیک به یک‌هزار و 700 فرصت شغلی برای مددجویان روستایی بوده که برای ایجاد این میزان فرصت شغلی بیش از 240 میلیارد ریال به مددجویان روستایی اعطا شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: خدماتی که کمیته امداد استان مرکزی به مددجویان تحت حمایت خود ارائه می‌دهد در بخشهای عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و اشتغال‌زایی است که تلاش داریم سطح این خدمات را ارتقا دهیم.

موسی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد : بیش از 37 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی قرار دارند که به‌صورت مستمر از خدمات این نهاد بهره‌مند بوده و 44هزار خانوار نیز به‌صورت غیرمستقیم از خدمات کمیته امداد در حوزه درمانی و فرهنگی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار