خبرهای داغ:
درهمایش تغذیه سالم در سبک زندگی اسلامی عنوان شد؛

تغذیه ناسالم و کم تحرکی زمینه بروز بیماری ها را فراهم می کند

درسومین روز از هفته بهداشت و سلامت به همت معاونت بهداشت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) همایش تغذیه سالم در سبک زندگی اسلامی درحسینیه شهید محمد علی قلی زاده این ناحیه برگزارشد.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۸۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

تغذیه ناسالم و کم تحرکی زمینه بروز بیماری ها را فراهم می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، خانم دکتر زبیده خدایی، متخصص تغذیه در این همایش گفت: تغذیه ناسالم و کم تحرکی زمینه بروز بیماری هایی مانند سکته های قلبی، مغزی، دیابت، سرطان و بیماری های تنفسی را فراهم می کند.

خدایی در ادامه افزود: توصیه می شود که افراد کمتر از ۵ سال، روزانه ۵ گرم و افراد بیشتر از ۵ سال، روزانه ۳ گرم نمک مصرف کنند اما مردم ایران در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ گرم نمک مصرف می کنند.

این استاد دانشگاه ضمن تاکید بر مضرات قند و شکر، یادآور شد: مصرف روزانه ۲۵ گرم قند به مردم توصیه می شود و یک قوطی نوشابه حاوی ۳۰ گرم قند است و اگر مردم ایران هر روز یک قوطی نوشابه مصرف کنند، هر سال ۷ کیلوگرم اضافه وزن خواهند داشت.

وی به خانواده ها توصیه کرد که بجای مصرف نوشابه، از دوغ های کم نمک و آب استفاده کنند.

خدایی تاکید کرد: ۱۰ درصد از مردم ایران مبتلا به دیابت هستند و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند و این بیماری تا ۸۰ درصد قابل پیشگیری است و ۱۵ میلیون نفر از مردم ایران چربی خون دارند و این عوامل، خطر بروز سکته های قلبی و مغزی و سرطان را افزایش می دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار