حمید میرزاده با تصمیم اکثریت اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد از ریاست این دانشگاه کنار رفت.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۹۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، به درخواست چهار نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد و مطابق تبصره یک ماده 11 اساسنامه این دانشگاه، عصر امروز جلسه فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه آزاد به ریاست علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد.

اعضای هیئت امنا در این جلسه پس از بحث و بررسی فراوان رای‌گیری کردند و بنا به تصمیم اکثریت اعضا مقرر شد حمید میرزاده رئیس فعلی این دانشگاه طی یک هفته از ریاست استعفا دهد و در غیر اینصورت او خود بخود برکنار خواهد شد.
وزرای علوم و بهداشت، به عنوان دو تن از اعضای حقوقی هیئت امنای دانشگاه آزاد پس از اظهار نظرات خود در این جلسه برای شرکت در جلسه هیئت دولت از جلسه خارج شدند با این حال جلسه با حضور هفت نفر ادامه یافت.

بنا به تصمیم هیئت امنای دانشگاه آزاد علی‌محمد نوریان به عنوان «سرپرست موقت» دانشگاه آزاد  منصوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس ماده 11 اساسنامه دانشگاه آزاد، هیئت امناء حداقل هر دو ماه یکبار به دعوت رئیس هیئت تشکیل جلسه می‌دهد. جلسات با حضور اکثریت کل اعضاء رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثریت آراء اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

همچنین تبصره یک این ماده می‌گوید: در صورت لزوم به پیشنهاد رئیس دانشگاه یا نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا 3 نفر از اعضاء، جلسه فوق‌العاده هیئت امناء تشکیل می‌گردد.

به گزارش تسنیم، جلسه فوق‌العاده امروز دانشگاه آزاد به درخواست 4 نفر از اعضای هیئت امنا بوده است.

 حمید میرزاده پس از عزل فرهاد دانشجو از سوی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در 27 شهریور سال 92 سرپرستی این دانشگاه را بر عهده گرفت.

علی‌محمد نوریان نیز اسفندماه سال 1393 با نظر اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد به عنوان دبیرکل این هیئت انتخاب شد.
ارسال نظرات