خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی:

حکومت‌های غیر ولایی مردم را دچار فقر فرهنگی و اقتصادی کردند

یکی از مراجع تقلید گفت: حکومت‌های غاصبانه و غیر ولایی مردم را دچار فقر فرهنگی و اقتصادی کردند ولی پس از انقلاب استبداد و استعمار هر دو قلع و قمع شد.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۱۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
حکومت‌های غیر ولایی مردم را دچار فقر فرهنگی و اقتصادی کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق قم، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در جامعه باید به آن توجه کرد خدمت به جامعه است که در این راستا حدیثی از امام سجاد (ع) نقل شده که فرمودند: شریف‌ترین عبادت انسان خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه خداوند به کسانی که در راه خدمت به مردم گام بر می‌دارند، عنایت ویژه ای دارد، تصریح کرد: دو موضوع آب و نور بسیار دارای اهمیت است و در قرآن نیز آیه ای داریم که خداوند می‌فرماید: از آسمان؛ آبی پر برکت نازل کردیم که حیات زمین به آب بستگی دارد و قدرت آب را در اختیار شما قرار دادیم.

این مرجع تقلید گفت: نور هم در زندگی انسان و سایر موجودات نقش مهم و موثری دارد و اگر یک شب برق‌ها را خاموش کنند برای مردم مشکلات و مصائب خاصی بوجود می‌آید.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه برق بسیاری از مشکلات مردم را برطرف کرده و به این وسیله دورها را نزدیک کرده است، تصریح کرد: مردم با استفاده از برق انرژی تولید کرده و کارهای بسیاری را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به افتخارات مسوولان کشور، بیان کرد: همه مسوولان افتخار دارند که به ولایت اعتقاد دارند و در این راستا امام صادق (ع) می‌فرماید: بزرگ‌ترین نعمت،نعمت ولایت است و در وصیت نامه امام خمینی (ره) نیز آمده است ما افتخار می‌کنیم که نظام ما نظام ولایی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امامان معصوم (ع) برای خدمت به مردم به ولایت رسیدند، عنوان کرد: در این دوران بنی امیه و بنی عباس حکومت اسلامی را از مسیر خود منحرف کردند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: انحراف از اسلام ناب محمدی را کاخ نشینان و لذت گرایانی که غاصبانه بر مردم حکومت می‌کردند را ترویج دادند تا جایی که مردم به فقر فرهنگی و اقتصادی رسیدند.

وی افزود: حکومت‌های غاصبانه و غیر ولایی مردم را دچار فقر فرهنگی و اقتصادی کردند ولی پس از انقلاب استبداد و استعمار هر دو قلع و قمع شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پنج تن از امامان معصوم (ع) را بنی امیه و 6 تن از امامان دیگر را بنی عباس به شهادت رساندند، عنوان کرد: فقط یکی از امامان معصوم (عج) در حال حاضر در قید حیات هستند.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: 45 مسئله اختلاف شیعیان با اهل سنت است که یکی از این اختلافات در ارتباط با نوع وضو گرفتن است.

ارسال نظرات