نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی :
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر نقش ایثار و شهامت رزمندگان در موفقیت عملیات بازی دراز گفت : بازی دراز سینه ستبر دفاع از انقلاب در غرب کشور است و امروز میعادگاه عاشقان و رهروان راه شهداست.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۹۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار راهیان نور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرور آفرین بازی دراز، اظهار داشت: عملیات بازی دراز به عنوان یکی از ماندگارترین عملیات ها در تاریخ هشت سال دفاع مقدس ثبت شده است.
 
وی با بیان اینکه ارتفاعات بازی دراز شاهد ایثار و مقاومت رزمندگان دفاع مقدس بوده است افزود: امروزه جوانان با حضور در یادمان شهدای جبهه های غرب متبرک می شوند و با رشادت و دلاوری های رزمندگان اسلام آشنا خواهند شد. 
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم پیروزی در عملیات بازی دراز در سایر جبهه های کشور گفت: بازی دراز به لحاظ موقعیت استراتژیکی که دارد، سینه ستبر دفاعی ایران در غرب کشور است. 
 
وی اذعان کرد: در زمانی که دشمن بر قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب اشراف داشت فرزندان امام راحل بر آن شدند تا با عملیاتی راه دشمن را ببندند و با اقتداری ستودنی عملیات سرنوشت ساز بازی دراز را به انجام برسانند. 
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی درادامه افزود: در 31 شهریور سال 59  رژیم بعث، جنگ علیه ایران را از هشت محور در منطقه سر پلذهاب آغاز کرد و با 12 لشگر و 10 تیپ مستقل آماده، مجهز و مدرن به کشور حمله کرد. 
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس درادامه افزود: رزمندگان و فرماندهان سپاه اسلام خواب را از چشم دشمن گرفتند و طی 8 الی 9 ماه به طور متوالی به دشمن حمله و پاتک های شبانه وعملیات های ایضایی روزانه عرصه را به دشمن تنگ کردند و بالاخره اوایل سال۱۳۶۰ رزمندگان ارتش وسپاه اسلام به یک موفقیت و یک پیروزی ظفرمند دیگر در طول دفاع مقدس نائل آمدند و برگ زرین دیگری بر افتخارات دفاع مقدس افزوده شد و پایان این عملیات در روز هشتم اردیبهشت ۱۳۶۰ خلبان تیز پرواز هوانیروز کرمانشاه، شهید شیرودی توانست که نقشه دشمن را نقش بر آب کند. 
 
ارسال نظرات