خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: نتایج این دستاوردها پایداری، تولید و اشتغال موجود و افزایش این دو مهم بوده است که در سال گذشته 22 هزار اشتغال جدی را در استان قزوین ایجاد کردیم و البته شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۵۱۲۹۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در افتتاح همزمان طرح‌های گروه پایاپلیمر و پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی استان قزوین که با حضور رئیس جمهور و هیأت همراه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار کرد: باتوجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی بوده و به عنوان استانی مطرح در کشاورزی محسوب می‌شود و دارای ظرفیت‌های مناسبی در بخش گردشگری است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بنا به قولی که به رئیس جمهور در خصوص وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی داده بودیم، توانستیم بخشی از این تصمیم‌ها را در استان قزوین اجرایی کنیم.

استاندار قزوین افزود: تحریم در سالیان متوالی بر استان قزوین بسیار اثر گذاشته و واحدهای تولیدی این استان قزوین در معرض تهدید شدن قرار گرفته بود که با سیاست درست دولت یازدهم و پیگیری‌های مداوم در استان، توانستیم در سال گذشته یک هزار و 111 واحد تولیدی را در بخش صنعت و کشاورزی با یک هزار و 140 میلیارد تومان حمایت سرمایه در گردش و سرمایه ثابت داشته باشیم که این سرمایه عموماً برای واحدهای نیمه‌تعطیل کوچک بود.

همتی تصریح کرد: نتایج این دستاوردها پایداری، تولید و اشتغال موجود و افزایش این دو مهم بوده است که در سال گذشته 22 هزار اشتغال جدی را در استان قزوین ایجاد کرده و البته شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم.

وی اذعان کرد: براساس آمارهای ارائه شده توسط مرکز آمار نرخ بیکاری در سال‌های 90 برابر 12.4 درصد، سال 91 برابر 12  درصد، سال 93 برابر 11.9 درصد، سال 94 برابر 12.97 درصد و در سال 95 هم 11.6 درصد کاهش داشته است که این نشان می‌دهد مسیر نرخ بیکاری در استان قزوین مناسب بوده است چراکه سایر شهرها و استان‌های دیگر از ظرفیت اشتغال این استان بهره‌مند می‌شوند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها