نمایندگان مردم تبریز در مجلس با تاکید بر پیگیری خبر واردات ۵ هزار دستگاهی تراکتور تنها راه جلوگیری از این مهم را بالا بردن تعرفه واردات دانستند.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۰۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، خبر واردات ۵ هزار تراکتور توسط بخش خصوصی از کشور جمهوری چک باعث شد تا صحت و سقم این موضوع را در گفتگو با نمایندگان تبریز پیگیر شویم.

 

محمد حسین فرهنگی در گفتگو با تبریزبیدار با اشاره به خبر واردات ۵ هزار تراکتور از جمهوری چک اظهار داشت: بنده هم این موضوع را شنیده ام و در حال پیگیر آن هستیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی  تاکید کرد: واردات جنس خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود خلاف منویات صریح رهبری است و برای کاهش این مهم باید تعرفه واردات تراکتور هم همانند خودرو باشد.

 

شهاب الدین بیمقدار هم در گفتگو با تبریزبیدار  اظهار داشت: اگر تراکتور هایی که وارد می شود نوعی خاصی باشد که مشکل ندارد اما اگر مشابه آن در داخل تولید می شود قطعا واردات آن اشتباه است.

 

وی افزود: بنده این موضوع را پیگیری می کنم ولی در هر حال برای جلوگیری از واردات تنها می توان با بالا بردن تعرفه بازرگانی مانع شد چرا که در قانون منعی برای واردات تراکتور آورده نشده است.

منبع: دانا
ارسال نظرات