شب گذشته اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویاگران انقلاب اسلامی در سالن بصیرت – لانه جاسوسی برگزار شد، مهندس مهدی جعفری، دبیر این جشنواره و رییس مرکز هنرهای رقومی بسیج بیانیه ای را قرائت کرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۱۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، شب گذشته اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویاگران انقلاب اسلامی در سالن بصیرت – لانه جاسوسی برگزار شد، مهندس  مهدی جعفری، دبیر این جشنواره و رییس مرکز هنرهای رقومی بسیج بیانیه ای را قرائت کرد؛ متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

هنرمندان عزیز ، مسئولان و میهمانان محترم و عزیزان رسانه های گروهی
سلام و احترام

در این بیانیه آمده است: نخستین جشنواره ملی پویاگران انقلاب اسلامی در حالی به پایان رسید که از انفاس قدسی شهدا و موهبت همدلی، همگرایی و تعامل خانواده بزرگ بازی سازان ، فعالان عرصه پویانمایی  و فعالان جبهه های فرهنگی انقلاب برگ زرینی را بر تاریخ معاصر نشاند و بی گمان، بدون حضور، پشتگرمی، و همیاری شما عزیزان این اتفاق و این مهم  محقق نمی شد.

این بیانیه می‌افزاید: مرکز هنرهای رقومی بسیج و به طبع آن این جشنواره   اگر اکنون پر وبال گرفت، رشد کرد و در مسیر استعلایی و کمال جویانه اش دستاوردهایی را رقم زد و امروز، بخش مهمی از فعالان عرصه هنرهای رقومی در سراسر کشور، به آن پیوند خوردند برایند تلاش و مجاهدت همه عزیزانی است که ما را در این مسیر یاری نمودند.

در این بیانیه تصریح شده است: میزبانی از نخبگان عرصه هنرهای رقومی ، استراتژیست های فرهنگی و جوانان ولایتمدار بسیجی و انقلابی و نیز، حضور انیمیشن سازان و بازی سازان متعهد داخلی فرازها و جهش هایی را در این دوره جشنواره رقم زد که بی شک، از برکات و دستاوردهای آن هنر صنعت رسانه بازی های رایانه ای و پویانمایی منتفع خواهد شد و هنر دیجیتال غیرتمند، تعهدآمیز، روشنگر و انقلابی ایران که پتانسیل، پویایی و جوشش درونی اش را مرهون گفتمان انقلاب اسلامی است بیش از پیش، روند های تعالی، سعادت و درخشش را خواهد پیمود.

این بیانیه تاکید کرده است: استقبال، همراهی، همدلی، همگرایی شما عزیزان، بازتاب های گسترده داخلی و گاه بین المللی ظرفیتی را فراهم ساخته که امیدواریم در پرتو همدلی و همراهی همه دلسوزان و متولیان جبهه انقلاب اسلامی،  از این پس در ترازی مطلوب تر مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و همینطور، عرصه ملی این حوزه پرمخاطب به دلیل وجود وجوه بی شمار انسانی و اندیشه مورد عنایت طیف های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و دینی کشور واقع گردد.

در این بیانیه آمده است: اگرچه شاهد برپایی اختتامیه جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی هستیم ولی این مراسم آغاز و طلیعه موج و جریان جدیدی در حوزه هنرهای رقومی  را رقم زد تا از این پس، به موازات گفتمان سیاسی و اجتماعی، اقتصادی انقلاب؛ چشم امید در عرصه تولیدات دیجیتال نیز، به گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی باشد.

در این بیانیه تصریح شده است: این رویداد مهم که برای اولین بار به عنوان یک رویداد تخصصی در حوزه گرافیک رایانه ای و تولیدات دیجیتال در کشور برگزار میشود فضایی را خلق کرد که قادر است به پایگاه و پاتوق همه علاقمندان انقلابی دنیا بدل شود و این نیست مگر به دلیل وزن و والایی اندیشه و تفکر هنرمندان متعهد و انقلابی.

این بیانیه تاکید می‌کند: شایسته می دانم از حسن همدلی و حمایت ها و مشاوره های همه عزیزان و دلسوزان ، دغدغه مندان و همراهان و همکاران که ما را در شکل گیری این مهم یار و یاور بودند تشکر نمایم. از همه فعالانی که برای ما اثار ارزشمندشان را ارسال کردند چه آن ها که انتخاب شدند و چه آن ها که انتخاب نشدند صمیمانه سپاسگزارم.


این بیانیه می‌افزاید: از همه مدیران و مسئولان و خبرنگاران رسانه های گروهی که لحظه به لحظه با ما همراه بودند و در کنار ما در این میدان فرهنگی حضور داشتند قدردانی می کنم.

در این بیانیه آمده است: همچنین، از همه مراکز و نهادهایی که در شکوه و تقویت این جریان ارزشی ما را یاری کردند از جمله: معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین ، معاونت های فرهنگی در سپاه های استانی ، رسانه ملی، بسیج صدا و سیما، بسیج دانشجویی ، قرارگاه فضای مجازی روح الله ، سازمان فضای مجازی سراج ، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ، معاونت فاوای بسیج ، بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، مرکز توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... قدردانی می کنم و معتقدم بدون این وفاق و همدلی این حرکت فرهنگی در این سطح محقق نمی شد.

در این بیانیه بیان شده است: باورم بر این است بی همگان، این مسیر طی نمی شد و نمی شود و به اتفاق می توان چشم اندازهای زیبای ارزشی، اعتقادی، ایدئولوژیک و شاخصه های انسانی هنر دیجیتال ایران علی الخصوص جبهه انقلاب اسلامی را به جهان و جهانیان شناساند و انتقال داد و جلوه های بارز تفکر انقلاب اسلامی و جوهره فرهنگی و انسانی آن را در دنیا متجلی و متبلور ساخت.

در این بیانیه آمده است: لازم است تشکر ویژه خود را از برادران عزیزم در ستاد مرکز هنرهای رقومی بسیج که با تلاش شبانه روزی خود مشکلات عدیده مالی ، کمبود باور نکردنی نیروی انسانی و .... را به جان خریده و برای اعتلای نام بسیج تلاش کردند جشنواره ای را در خور شان هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای رقومی بسیج برگزار نمایند و همچنین اساتید عزیز و بزرگوارم ، هیئات محترم داوران در همه بخش های جشنواره که قبول زحمت نموده و دعوت حقیر را پذیرفتند خالصانه و عاشقانه تشکر و قدردانی نمایم.

در پایان این بیانیه عنوان شده است: آنچه شد تلاش عاشقانه ای بود برای تحقق آرمانهای امام حاضر در مسیر نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی ، اگر بودیم تلاشی مضاعف خواهیم کرد تا بهتر از امروز باشیم و اگر رفتیم دعاگوی توفیق روز افزون این مجموعه خواهیم بود.

ارسال نظرات