خبرهای داغ:
پیشنهاد رئیس بخش جوانان و هیات اسکان بشر سازمان ملل متحد:
رئیس بخش جوانان و هیات اسکان بشر سازمان ملل متحد گفت: پیشنهاد می کنم موضوع رسیدگی به وضعیت جوانان را از ایران آغاز کنیم و سپس ایران رهبری در موضوع جوانان جهان را به عهده بگیرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۲۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مسعود سلطانی فر با نمایندگان سازمان ملل متحد در برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN Habitat) دیدار کرد.

در این دیدار مارکو کامیا، مدیر بخش اقتصادی و مالی سازمان اسکان بشر(UNHT) و داگلاس ریگان، رییس بخش جوانان و هیات اسکان بشر سازمان ملل متحد، از حضور در ایران ابراز خرسندی کردند.

مارکو کامیا گفت: ما از کشورها حمایت می کنیم تا راه توسعه پایدار را ادامه دهند و همچنین حمایت و کمک های در بخش های برنامه ریزی مالی شهری، بهبود اقتصاد مالی شهرداری ها و بهینه سازی شهرها برای استفاده جوانان به کشور های مختلف می کنیم.

همچنین داگلاس راگان، رییس بخش جوانان و هیات اسکان بشر سازمان ملل متحد در این نشست گفت: ما در دنیا با یک جمعیت زیادی به نام جمعیت جوان مواجه هستیم و از طرفی سلامت و چگونه زندگی کردن جوانان از اهداف سازمان ملل متحد است و ما کمک می کنیم این اتفاق برای جوانان جهان بیفتد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف یونیسف و سازمان ملل متحد حمایت از جوانان است و لازم می داند از آن ها حمایت کند. در کشورهای مختلف کمک می کنیم جوانان شغل و محل زندگی مناسبی داشته باشند و زندگی خوب و مسالمت آمیز در کنار مشارکت در کارهای گروهی، ورزشی، اجتماعی و ... داشته باشند و در این زمینه ها با همکاری کشورها به راه کارها، ایده ها و برنامه های مناسبی جهت تشویق جوانان و حل مسائل آن ها می رسیم.

داگلاس ریگان با اشاره به سابقه خوب ایران در این زمینه ها گفت: ما پیشنهاد می کنیم موضوع جوانان را از ایران ابتدا در آسیا و منطقه شروع کنیم و بعد بتوانیم رهبری ایران در موضوع جوانان جهان را داشته باشیم.

سلطانی فر در این دیدار، با اشاره به جمعیت جوان کشورمان، بر استفاده تجربیات جهانی سازمان ملل در زمینه فراهم کردن زمینه های توسعه برای جوانان تاکید کرد.

وزیر ورزش و جوانان، درادامه با تاکید بر اینکه کشورمان در برنامه افق ١٤٠٤ به عنوان کشور برتر منطقه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی تبدیل خواهد شد افزود: ما در بسیاری از این شاخص ها در حال دستیابی به اهدافمان هستیم و درشاخص های دیگر به دلیل تحریم های ظالمانه ای که بر ما تحمیل شده بود، عقب افتاده بودیم در حال جبران هستیم.

سلطانی فر، انتخابات شوراها را به عنوان یکی از نمادهای مردم سالاری دینی و حاکمیت مردم در مدیریت شهری دانست و افزود: از ١٨ سال قبل که با برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، مدیران شهری توسط مردم انتخاب شدند، شاهد بهبود شاخص های مدیریت شهری از جمله اقتصاد شهری بوده ایم.

وی نگاه به جوانان و نقش آنان در توسعه جوامع را یک نگاه استراتژیک توسط دولت یازدهم برشمرد و تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان هماهنگ کننده مسائل جوانان، به مساله جوانان و نقش آفرینی آنان در توسعه جامعه به عنوان یک اولویت نگاه کرده و سعی در ارتقای بیش از پیش آن دارد.

سلطانی فر با بیان این که باور داریم جوانان موتور محرک چرخه توسعه کشور هستند افزود: ایران از جمله کشورهایی است که جمعیت جوان قابل توجهی دارد. در پنج سال گذشته جمعیت جوان ما از 23 میلیون نفر به 27 میلیون نفر افزایش داشته است که نیاز های مختلفی از جمله مسکن، اشتغال، تحصیل، ازدواج ، اوقات فراغت و ... دارند و به طور جدی به دنبال حل مسائل آن ها هستم و در این راه از تجربیات کشورها و سازمان های جهانی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش فارس، در پایان هیات اعزامی صندوق اسکان بشر سازمان ملل متحد با توجه به موفقیت های کشورمان در عرصه بین الملل و گسترش تعاملات جمهوری اسلامی ایران با جهان، پیشنهاد تاسیس دبیرخانه جهانی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران را دادند که با استقبال وزیر ورزش و جوانان روبرو شد.

در صورت تحقق این امر، جمهوری اسلامی ایران میزبان دبیرخانه یکی از بزرگترین زیرمجموعه های سازمان ملل متحد خواهد شد که می تواند موفقیت بزرگ دیگری برای دیپلماسی عزتمندانه کشورمان تلقی شود.


ارسال نظرات