مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج شهرکرد:
حجت الاسلام اسماعیل زمانپور ، با تبریک اعیاد رجبیه، اعمال شب پرفضیلت عید بعثت پیامبر اکرم(ص) را تشریح کرد و گفت:‌شب مبعث افضل لیالی سال است.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۴۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بسيج، ضمن تبریک اعیاد رجبیه؛ شب مبعث را از با فضیلت ترین لیالی سال دانست و روزه در روز مبعث را توصیه نمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد، با اشاره به حدیثی از امام جواد الائمه(علیه السلام)، اعمال شب عید مبعث را به این روال بیان کرد: بعد از نماز عشاء، باید پیش از نیمه شب دوازده ركعت نماز، یعنی شش نماز دو رکعتی اقامه نمود. (که در هر ركعت حمد و سوره‌اى از سوره‌هاى كوچك و یا مفصّل که سوره مفصل از سوره محمّد است تا آخر قرآن).

پس از اتمام نماز، باید سوره حمد را هفت مرتبه و سوره های مُعَوَّذَتَیْن را هفت مرتبه، توحید و قُلْ یا اَیُّها الْكافِرُونَ را نیز هر كدام هفت مرتبه و اِنّا اَنْزَلْناهُ و و آیة الكرسی را هر كدام هفت مرتبه خواند و بعد از اتمام این سوره‌ها، دعای ذیل خوانده شود:

اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ یَكُنْ لَهُ شَریكٌ فى الْمُلْكِ وَ لَمْ یَكُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَ كَبِّرْهُ تَكْبیراً اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُكَ بِمَعاقِدِ عِزِّكَ عَلَى اَرْكانِ عَرْشِكَ وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ كِتابِكَ وَ بِاسْمِكَ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ وَ ذِكْرِكَ الاْعْلىَ الاْعْلىَ الاْعْلى وَ بِكَلِماتِكَ التّامّاتِ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ .

و سپس دعا کرده و عرض حاجت به بارگاه حضرت حق تعالی داشته باشید.

زمانپور، غسل مستحبی و زیارت حضرت علی(علیه السلام) را نیز از دیگر اعمال این شب پر فضیلت برشمرد و بهترین دعاها و حاجات را تعجیل در فرج حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و سلامتی رهبر معظم انقلاب و پیروزی اسلام، مظلومان و مستضعفان دانست.

 

ارسال نظرات