خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۲ معلم قرآن در استان ساماندهی شده‌اند، گفت: ۳۳ عنوان برنامه قرآنی شاخص در استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۱۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در نشستی با فعالان و کارشناسان قرآنی استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود ضمن تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان داشت: شعار سالی که در ابتدای نوروز ۹۶ توسط معظم له مطرح شد ادامه همان تاکیدات ایشان در سال های گذشته است اما امسال رویکردی به مثابه اشتغال به آن افزوده شده که قطعا خط و مشی یک‌سال مملکت را مشخص می کند.

وی افزود: رویکرد شعار سال۹۶، اشتغال و تولیدی است که در سایه نتیجه گرایی مطرح می شود یعنی در صورت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب قطعا تا پایان سال ما شاهد جریان چرخ اقتصادی کشور، اشتغال و همچنین چرخش چرخ تولید کشور خواهیم بود چرا که ویژگی اصلی شعار سال۹۶، نتیجه گرا بودن است و در این راه ابتدا باید از خانواده ها شروع کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هر پدیده برای ترویج و موفقیت باید به گفتمان تبدیل شود، بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در قبال اقتصاد مقاومتی دو وظیفه عمده و مهم دارد که نخستین آنها بیان منویات رهبر معظم انقلاب و اساس اقتصاد مقاومتی از تریبون هایی است که در اختیار دارد برای مثال شبکه روحانیان و تبلیغ، مداحان، هیئت های مذهبی، رسانه های مکتوب و دیجیتال و... که به لطف خدا در این راستا برنامه های خوبی در سال۹۶ در نظر گرفته شده است.

شکری بیان داشت: دومین رویکرد سازمان تبلیغات اجرای سیاست هایی در راستای صرفه جویی، استفاده بهینه از تجهیزات اداری، به روز کردن تجهیزات بری جلوگیری از استهلاک، کار مضاعف و ... است که در این راستا نیز پیش بینی سازمان و اداره کل برای سال جاری ارائه شده است.

وی افزود: در کنار این دو رسالت، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان یک کارویژه نیز برای تحقق شعار سال دارد و آن هم کمک به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید داخلی است که باید از تمام ظرفیت های این نهاد انقلابی در راستای گفتمان سازی شعار سال بهره گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه شروع اقتصاد مقاومتی از خانه است و خانواده در تحقق آن نقشی اساسی دارد، گفت: امروزه خانواده می توانند در خرید مایحتاج خود دقت نظر داشته باشند که از تهیه کالاهای خارجی پرهیز کنند و از سوی دیگر باید خانواده ها به تربیت نسلی صرفه جو و با درک بالا از مدیریت نیازها اقدام کنند تا در نهایت شاهد شکل گیری گفتمان اقتصاد مقاومتی در بین مردم و آحاد جامعه باشیم.

شکری دومین کارکرد اقتصاد مقاومتی در خانواده را ایجاد مطالبه مردمی در شعار سال دانست و بیان داشت: امروز وقتی می توانیم به تحقق اقتصاد مقاومتی امیدوار باشیم که این امر برای مردم مطالبه شده باشد پس باید در این راستا به خانواده ها یاری رساند.

وی درباره رسالت قرآنیان و فعالان این حوزه در راستای اقتصاد مقاومتی نیز گفت: باید تیمی از نخبگان قرآنی استان و شهرستان‌ها گردهم آیند و به تعریف پروژه قرآنی در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی بپردازند و همچنین کیفیت و کمیت آن را مشخص کنند تا در نهایت بدانیم که قرار است در تحقق شعار سال چه نقشی را ایفا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۲ معلم قرآن در استان طی سال‌های اخیر گواهینامه تربیت معلم دریافت کرده اند، افزود: در سال گذشته ۳۳ عنوان برنامه قرآنی شاخص در استان برگزار شده است.

شکری با اشاره به فعالیت ۲۰ موسسه قرآنی، ۱۶ خانه قرآن شهری و ۳۱ خانه قرآن روستایی در استان سمنان، گفت: یک هزار و ۵۶۹ نفر طی سال گذشته تویط این مراکز موفق به گذراندن دوره روخوانی و روان خوانی قرآن شدند و همچنین ۶۷ نفر موفق به قبولی در دوره آموزشی تجوید شدند.

وی در خاتمه با بیان اینکه ۸۳ نفر نیز در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه مفاهیم قرآن شدند، افزود: ۵۳ نفر در بخش حفظ و ۳۰نفر نیز به عنوان معلم قرآن پیش دبستانی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تربیت شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها