مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد:
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: رهبری همواره تاکید کرده‌اند که فضای دانشگاه باید سیاسی باشد ولی متاسفانه طی سالیان گذشته شاهد یک فضای امنیتی در دانشگاه‌های کشور هستیم.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۱۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
مهسا روشنی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد، با اشاره به فضای امنیتی دانشگاه‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده‌اند که فضای دانشگاه باید سیاسی باشد و جریان‌های دانشجویی بتوانند مطالبه‌گری کنند ولی متاسفانه طی سالیان گذشته و بخصوص در هفته‌های اخیر شاهد یک فضای امنیتی در دانشگاه‌های کشور هستیم.

وی با بیان اینکه باعث ایجاد شدن این فضای امنیتی مسئولان دانشگاه‌‌ها، هستند، افزود: این فضا باعث شده تا اکثر برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی بخصوص تشکل‌های منتقد و انقلابی و تشکل‌هایی که سعی دارند ناملایمات این روزها را نشان دهند با مخالفت مواجه شوند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: فضای دانشگاه باید فضای امن و همراه با نشاط و آرامش باشد، ولی متاسفانه امروز این مسئله را شاهد نیستیم و گاهی مشاهده می‌کنیم برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی که می‌تواند باعث روشنگری شود، در ساعات پایانی لغو می‌شوند که این مسئله حاکی از ضعف دولت و مسئولان مربوطه است.

روشنی تاکید کرد: خفقان امروز دانشگاه‌ها باعث خواهد شد به جنبش دانشجویی که یک جنبش عدالت‌طلب است، خدشه وارد شود.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد یادآور شد: مسئولان باید بدانند سیاسی شدن دانشگاه‌ها به معنای تقویت تحلیل سیاسی دانشجویان است نه صرفا تبدیل شدن دانشگاه به جولانگاه احزاب و گروه‌های مختلف. دانشجویان این حق را دارند تا در دو حوزه تحلیل سیاسی و معرفت سیاسی آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه جدایی سیاست از دانشگاه امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: مسئولان باید بدانند  انتخابات پرشور در سایه گفتمان عدالت‌محور و دانشجویی و فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها بوجود می‌آید و اگر کسی سعی کند دانشجویان را استحاله کند و فضا و دیدگاه سیاسی دانشجویان را بگیرد خیانت بزرگی به کشور، انقلاب و نظام کرده است.
ارسال نظرات