چند درصد اعضای بیماران مرگ مغزی اردبیل اهدا می شود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در استان اردبیل از سال 1387 تا پایان سال گذشته، 74 بیمار مرگ مغزی با رضایت خانواده هایشان جهت اهدای عضو به تهران اعزام شدند.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۵۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، براساس آمار و ارقام گرچه میزان اهدا عضو در طول سالهای اخیر افزایش یافته اما هنوز برخی از خانواده ها بر انجام این کار رضایت ندارند و در موارد مرگ ناگهانی درصد رضایت به اهدا عضو نسبت به مواردی که فرد قبل از مرگ مغزی بستری بوده کمتر است .

قدرت اخوان اکبری در گفتگو با خبرنگارما،، درباره میزان رضایت خانواده ها برای اهدا عضو در استان اردبیل می گوید: در استان اردبیل از سال 1387 تا پایان سال95 تعداد 74 نفر با رضایت خانواده هایشان جهت اهدای عضو به تهران اعزام شدهاند.

وی اضافه کرد: تعداد بیماران مرگ مغزی به مراتب بیشتر از این بوده ولی علیرغم پیگیریهای کارشناسان واحد اهدای عضو دانشگاه متاسفانه بدلیل عدم رضایت خانواده ها اعزام نشده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: از بیماران مرگ مغزی اعزامی از استان اردبیل به تهران در مجموع تعداد 228 عضو حیاتی و تعداد زیادی نسوج و بافتهای مختلف برداشت و به بیماران نیازمند پیوند زده شده است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال نیز تعداد اهداء اعضا، چهار مورد در استان اردبیل بوده است.

ارسال نظرات