خبرهای داغ:
هاشمی در نشست با اصحاب رسانه با تشریح وضعيت اتنخابات در شهرستان شاهرود گفت: شهرشاهرود با ۱۲۷ شعبه اخذ راي الكترونيكي انتخابات را برگزار خواهد كرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۵۳۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمدرضا هاشمي در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تمامي زيرساخت هاي مورد نياز و سخت افزارها تهيه گرديده و مجريان در حال سپري كردن آموزش هاي لازم هستند،درباره وضعيت احراز صلاحيت نامزد هاي انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا گفت: از مجموع ۷۴۸ نامزد ثبت نام شده شوراهاي اسلامي،تعداد هفت تن از شركت در اين رقابت انصراف دادند و سه تن نيز رد صلاحيت شده اند كه يكي توسط هيات اجرايي در حوزه شهري و ۲نفر ديگر توسط هيات نظارت در بخش بسطام بوده است.

وي افزود:: افراد رد صلاحيت شده در مدت قانوني چهار روزه به مراجع ذي صلاح اعتراض و مدارك خود را ارائه دهند و از مجموع افراد انصرافي از عضويت در شوراهاي اسلامي شهر و روستا سه نفر در بخش بسطام،سه نفر در بخش مركزي و يك نفر هم در شهر مجن هستند.

معاون استاندار سمنان درباره سن داوطلبان اظهار کرد: مسن ترين داوطلب با ۸۷ سال سن از روستاي گرماب بيارجمند و جوان ترين آنها ۲۵ساله است و از روستاي حسين آباد ساغري بخش مركزي مي باشد و از مجموع ثبت نام شدگان ۷ تن داراي مدرك تحصيلي دكترا،۸۸ تن فوق ليسانس،۱۷۵ داوطلب كارشناسي،۴۶ نفر كارداني ،۸۶ نفر ديپلم  و مابقي زير ديپلم هستند.

رييس هيات اجرايي انتخابات شهرستان شاهرود، بيشترين داوطلب شوراها را متعلق به روستاي قلعه بالاي بيارجمند اعلام كرد و افزود:۱۲ نفر براي ورود به شوراي روستاي قلعه بالا با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت و از مجموع ۷۴۸ نفر داوطلب شوراهاي اسلامي شهر و روستا ۵۴۱ نفر در روستا ها و ۲۰۷ نفر در شهرهاي اين شهرستان ثبت نام كرده اند که از اين تعداد ۶۸۶ نفر مرد و بقيه زن هستند.

هاشمي بیان کرد: از تعدا ۶۲ نفر داوطلب زن ثبت نام شده ۲۶ نفر در حوزه شهري و بقيه در روستاها به رقابت خواهند پرداخت.

وي با اشاره به اينكه آمار حوزه های انتخابیه گفت: در حوزه شهر شاهرود ۱۰۷ نفر مرد و ۲۱ نفر زن ثبت نام شدند و در بخش بسطام ۲۲۲ نفر ،بخش بيارجمند ۱۴۹ نفر ،و بخش مركزي ۱۷۰ نفر داوطلب عضويت در شوراهاي اسلامي شهر و روستا هستند.

فرماندار شاهرود عنوان کرد: داوطلبان شوراهاي اسلامي در شهر بسطام ۲۰ نفر،شهربيارجمند ۱۱ نفر و شهرهاي روديان ،كلاته خيج و مجن هر كدام ۱۶ نفرهستند.

هاشمي با اشاره به تعداد شعب اخذ رای بیان کرد: از تعداد ۲۲۵ شعبه اخذ راي ،۱۲۷ شعبه در شهر شاهرود،۲۵ شعبه در بخش مركزي ،بخش بسطام ۵۱ شعبه و در بخش بيارجمند ۲۲ شعبه براي اخذ راي از مردم پيش بيني شده است.

رييس هيات اجرايي انتخابات شهرستان شاهرود گفت: از ۲۲۵ شعبه اخذ راي شهرستان شاهرود۲۱۱ شعبه مشترك بين بانوان و مردان و تعداد۱۴ شعبه ويژه بانوان در نظر گرفته شده است.

فرماندار شاهرود گفت: تعداد۴۷ شعبه سيار در شهرستان شاهرودپيش بيني شده است كه از اين تعداد هفت شعبه در شهر شاهرود،هشت شعبه در بخش مركزي، ۱۹ شعبه در بخش بسطام و ۱۳ شعبه سيار هم در بخش بيارجمند مستقر خواهند شد.

معاون استاندار سمنان تاكيد كرد: كميته هاي پنجگانه فناوري و اطلاعات ،پشتيباني ،حراست و استعلامات ،امنيتي و اطلاع رساني و تبليغات از آغازين روزهاي امر انتخابات در اين شهرستان فعاليت خود را آغاز كرده اند.

هاشمي از نامزدهاي انتخابات و هواداران آنها خواست با رعايت قانون، در برگزاري انتخاباتي باشكوه و اخلاق مدارانه تلاش كنند ادامه داد:چهار هزار نفر در سطح شهرستان در برگزاري انتخابات همكاري مي كنند و همه پيش بيني هاي لازم براي برگزاري انتخاباتي باشكوه ،سالم و با مشاركت حداكثري انجام شده است.

لازم به ذکراست با برگزاري پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در شاهرود ،۲۷۵ تن به عضويت شوراهاي اسلامي اين شهرستان در مي آيند که از اين تعداد ، ۳۲ تن عضو شوراي اسلامي پنج شهر تابعه مي شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها