سرپرست اورژانس کشور گفت: امسال 2 هواپیما به‌صورت بیمارستان هوایی 45 تخته برای خدمات دهی به بیماران در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۱۵۴۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیرحسین کولیوند در هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با اشاره به تشکیل اورژانس پیش بیمارستانی در سال 54 بعد از ریختن سقف فرودگاه مهراباد اظهار داشت: از زمان تشکیل اورژانس تاکنون روز بروز شاهد پیشرفت های آن بوده ایم.

وی افزود: در حال حاضر اورژانس پیش بیمارستانی در حوزه های مختلف زمینی، دریایی و هوایی رشد خوب و قابل توجهی را داشته ایم.

معاون وزیر بهداشت گفت: در برنامه سلامت به عنوان مجری طرح سلامت نگاه خوبی را به اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس داشته اند و پیشرفت خوبی در این حوزه حاصل شده است.

کولیوند گفت: تمامی خدمات اورژانس به صورت رایگان ارائه می شود و حتی تعرفه ای را در قبال خدماتش  دریافت نمی کند و رشد خوبی داشته است تعداد پایگاه ها به بیش از 2200 پایگاه رسیده است و پایگاه های هوایی به 31 پایگاه رسیده و تا آینده به تعداد این پایگاه ها اضافه شود.

وی ادامه داد: امسال 2 هواپیما به‌صورت بیمارستان هوایی 45 تخته برای خدمات دهی به بیماران راه اندازی می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اهداف استراتژیک خوبی را برای اورژانس تعریف کرده ایم، افزود:نقشه جامع خطرپذیری خطرات راه اندازی شده است و همه مخاطرات که در  گذشته اتفاق افتاده و مخاطرات تهدید کننده هر منطقه بصورت نرم افزار طراحی شده است.

وی گفت: امسال 2 اقدام مفید در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و ارائه خدمات بهتر و ارزانتر صورت گرفت، برای کسانی که دچار سکته حاد قلبی می‌شوند کد 247 راه اندازی شد که این کد بصورت 24 ساعته و در تمام طول هفته با استقرار پزشک قلب در دیسپچ و ارسال نوار قلب آنلاین که دستگاه ان در آمبولانس ها نصب شده است.

کولیوند اظهارداشت: اکنون اقدامات اولیه و حیاتی به بیمار قبل از رسیدن به بیمارستان انجام می شود خدمات اولیه که بیمار در اورژانس بیمارستان سپری می کند در اورژانس پیش بیمارستانی انجام می شود و در همین تعطیلات نوروز تعداد 287 نفر در قالب این کد 247 نجات پیدا کردند همچنین استقرار گروه خونی o منفی برای مصدومین خونریزی حاد در پایگاه های هوایی که از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: کارنامه امدادی کشور ما نسبت به سایر کشور ها خوب عمل کرده است ولی در بحث آموزش همگانی خیلی جای کار داریم و برای فعالیت های آموزشی باید از سطوح پایه و ابتدایی شروع کنیم و این تکلیف ما را در چگونگی برخورد در برابر حوادث بالا می برد و برفرض مثال در حوادث ترافیکی اگر رانندگان بدانند در شرایط مختلف جوی چطور باید رانندگی کنند به طور یقین از میزان تلفات کاسته می شود.

کولیوند در ادامه با اشاره به تجمیع تیم‌های امدادی افزود: درصورتی که تیم های امدادی ما واحد باشند و همه سازمان‌‌های امدادی در قالب یک تیم خدمت رسانی کنند به‌شکل موثرتری ارائه خدمات را خواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها