خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان:

دانش‌آموزان باید تعهد و تخصص را با هم همراه کنند

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان گفت: دانش‌آموزان باید در کنار تعلیم با تزکیه و خودسازی بتوانند بحث تعهد و تخصص را با هم همراه کنند تا برای خود، جامعه، آینده، نظام و اسلام مفید واقع گردند و در بسترسازی تمدن نوین اسلامی نقش ایفا کنند.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۲۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

سرهنگ محمدتقی امیدی‌ساکت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری اردوی یک روزه دانش‌آموزان مدارس سمپاد اظهار داشت: ابلاغ برنامه اردوی یک روزه استعدادهای درخشان در سال 95 بود که اولین مرحله آن در بهمن ماه با حضور والدین دانش‌آموزان برگزار شد.

وی به همزمانی برگزاری دومین مرحله اردو با سالروز مبعث رسول اکرم(ص) اشاره و عنوان کرد: هدف از بعث پیامبر تکمیل مکارم اخلاق بود بنابراین بر آن شدیم این برنامه را که در راستای تحقق مطالبات رهبری و رسالت بسیج مبنی بر توانمندسازی و تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب است در این روز برگزار کنیم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان سمپاد مرکز ملی استعداد های درخشان هستند، افزود: این دانش‌آموزان که از آنها تیزهوش نام برده می شود به عنوان بستر سازان تمدن فرهنگ اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، هستند.

وی با اشاره به اینکه در سیر تحقق تمدن نوین اسلامی در حال حاضر در مرحله نظام اسلامی هستیم به نقش دانش‌آموزان در ایجاد جامعه اسلامی پرداخت و بیان داشت: این دانش‌آموزان به دلیل نبوغ خدادادی و استعدادهای ارزشمند بالقوه در دستور کار برنامه های سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه استان قرار گرفت.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان زودتر از موعد می توانند از استعداد خود در راستای پیشرفت و توسعه کشور استفاده کنند، اضافه کرد: البته این موضوع منوط به این است که دانش‌آموزان آنچنان که دغدغه آموزش دارند باید دغدغه تربیت نیز داشته باشند و بر فعالیت های آموزشی اهتمام ورزند.

وی با اشاره به ضرورت خودسازی دانش‌آموزان بر الویت قرار دادن تزکیه بر تعلیم تاکید کرد و ابراز داشت: در آیات قرآنی کریم به جزء یک قسمت در 9 قسمت تزکیه بر تعلیم مقدم شده است، بنابراین بر اساس آموزه های قرآنی بر آن شدیم در کنار تعلیم دانش‌آموزان به موضوع تزکیه، خودسازی و پرورش دانش‌آموزان اهمیت دهیم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در همین خصوص اضافه کرد: باید دانش‌آموزان در کنار تعلیم با تزکیه و خودسازی بتوانند بحث تعهد و تخصص را با هم همراه کنند تا برای خود، جامعه، آینده، نظام و اسلام مفید واقع گردند و در بسترسازی تمدن نوین اسلامی نقش ایفا کنند.

وی دانش‌آموزان استعدادهای درخشان را آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کرد و یاد‌آور شد: ما بر آن هستیم این دانش‌آموزان با استعداد و توانایی که دارند به رشد و کمال برسند تا جامعه اسلامی در آینده ای نزدیک از زحمات، تلاش و استعدادهای آنها در راستای پیشرفت و توسعه استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات